Măcar azi, 15 iunie

(un fel de continuare a postării anterioare cu #pederost).
Despre școală, nu despre fițe de școlar.
E  15 iunie.  E ziua în care copiii terminau școala. Era frumos, deși învățau #pederost.
Florăresele de la Hala Traian mă știau.  Ani de zile am cumpărat două coronițe.  Mulți ani, dacă includ și clasele de liceu.
Nimeni nu se revolta.  Eram bucuroși și eu chiar mă gândeam că premiile vor conta pentru viitorul copiilor. Au contat. Nu vor ajunge niciodată șefi precum repetenții din politică, nu vor fi niciodată plătiți de stat, dar vor câștiga banul cinstit și muncind mult. E bine.
Pe stradă mergeam cu coronițele la vedere ca să fim admirați. Primii vizitați erau cei de alături. Familia Levi.  Evrei. Devenise tradiție în cei 12 ani. Dacă nu aveam bunicii alături, vecinii erau aproape singurii care ne susțineau. Moral, chiar material ( amănunte, altădată)
O altă tradiție era salata de vinete, abia așteptată de fetița mea.  Credeți că îmi era ușor? Credeți că erau vinete ca acum, oricând și la orice supermarket?
Nuuuu. Dimineața la 6 eram la piață. Apăreau camioanele de la IAS-uri ori CAP-uri iar noi, amărâții de orășeni fără rude la țară, ne țineam după omul cu sacul potrivit. Coada se forma rapid și vinetele nu apucau să vadă tejgheaua. Nici celelalte produse. Satisfacția depășea valoarea achiziției.  Habar nu aveți.
Chiar cred că puterea banului strică frumusețea evenimentelor. Nu existau cheltuieli aiurea  și  nici banchete exagerate. Oare ce s-a întîmplat cu noi?

Aș fi vrut să fac o trecere spre Mihail Eminescu.  Nu știu cum. Îl mai știți? În studenție îi vizitam des mormântul. Apoi, am uitat. Voi?
Acum 130 de ani a murit Mihail Eminescu. Sunt sigură că  puteți afla și fără să gugăliți.
Aș vrea să contrazic cântecul lui Tudor Chirilă recitând #pederost versuri din Scrisoarea I-a, preferata mea. Sau din Glosă.  Știu, știu. Nu îmi folosesc deloc în viața de zi cu zi. Dar ce trist ar fi fost să nu le fi citit, nu?
Închei. Mi-am spus punctul de vedere.
Vreți o traducere excepțională a lui Eminescu, o traducere a unui tânăr plecat mult prea devreme în lumea poetului, dar recunoscut, din fericire? Corneliu Popescu. Poate aveți prieteni vorbitori de engleză și vreți să le povestiți despre Eminescu. Urmează prima strofă din Glosa. Oare cine n-o știe  #pederost în română? Citiți-o și în engleză, vă rog
.
„Days go past and days come still
All is old and all is new,
What is well and what is ill,
You imagine and construe;
Do not hope and do not fear,
Waves that leap like waves must fall;
Should they praise or should they jeer,
Look but coldly on it all”.

De aici: https://www.estcomp.ro/eminescu/popescu.html

Scuzați întrebarea. Voi sărbătoriți sfârșitul școlii și începutul vacanței? Eminescu mai există în preocupările voastre? Măcar azi.

Acest articol a fost publicat în Aiureli, Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Măcar azi, 15 iunie

  1. ioansperling zice:

    Aici scoala se termina si incepe in fiecare Land la altă data.Nu exista vacanta lunga de vara ci tot felul de vacante mici si f. mici.Nu se invata pe derost….In schimb sexual suntem top pregatiti si corecti politic nevoie mare! Nimeni nu stie ce este postul si daca ii explici este radios sa-ti arate ca stie: ramadan! samd

  2. Cand traia tata, imi ura la multi ani de ziua lui Eminescu.

  3. Sigur. Pe facebook tocmai mi-am exprimat nemultumirea ca au facut dintr-un filosof (caci stim ca a fost si filosof) un autor de citate… 😦

  4. Ana May zice:

    Și totuși mai suntem cei care-l admiram, recitim, recitam… in miros de flori de tei și nostagie…
    Multumesc, admirabil articol! 😘

  5. Ana May zice:

    Scuze, nostalgie…

  6. ina02s zice:

    Ce vremuri. Azi nu mai stiu eu sau copii cu coronite nu mai au aceeasi valoare??? Ce mandri eram, exact cum spui, sa fii admirat. Imi amintesc o poza de-a mea, cu genunchii plini de rani si sosetele acelea albe lungi, dar coronita in cap… Eminescu sa ne ierte!

Lasă un comentariu