Mă repet și nu mă laud

poate așa, repetând,  uităm mai greu. 
Revin la o postare de acum 4 ani și adaug o poză de acum 100 de ani.  Învățătoarea e bunica mea din partea tatălui, Maria Terlifay, și știu doar că școala la care preda era în Cernăuțiul românesc, pe strada Ștefan cel Mare.
 
 
La mulți ani învățătorilor. Sunt primele modele din afara familiei pentru copii și merită tot respectul nostru.
Ps postarea veche e în link. Pentru cei nou veniți sau cei  curioși a afla cum arătam la 8 ani.  😛  Atât.
 
Acest articol a fost publicat în Documente, Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Mă repet și nu mă laud

  1. Arca lui Goe zice:

    O sărbatoare prea putin putin cunoscută… Ar merita mult mai multă popularitate. Acuma, cât încă mai există meseria de dascal, învatator…

    D-na Stely (o prietenă de-ale mele, n-o stii tu) a postat cu ocazia asta o admirabilă poezie a Gabrielei Munteanu, dedicată Doamnei învatatoare, AICI. Sper să-ti placă. 🙂

    • vax-albina zice:

      Mulțumesc pentru vizită și pentru link. Mi-a plăcut.
      Poate trebuia să spun două vorbe și despre Gheorghe Lazăr, cel a cărui zi de naștere a dus la stabilirea Zilei Învățătorului. Am greșit.

  2. Suzana zice:

    Cand citesc astfel de postari mi se face un dor de scoala, de nu se poate.
    Chiar daca memoria este cam blurata despre multe din acea perioada, am avut niste
    invatatoare deosebite, care au lasat multe lucruri bune in creierasele noastre.
    Si apoi dirigintii si ceilalti profesori… Nu se mai pot compara vremurile si oamenii…

    Toate cele bune la tine!❤️😘

    • vax-albina zice:

      Am iubit școala și încă îmi place să învăț lucruri noi. Noroc că uit repede. 

      Azi școala înseamnă cu totul altceva. Multă tehnologie și mai puțin respect. 
      Aștept roboții. 😦

  3. panatiberiu zice:

    Frumoase amintiri despre vârsta copilăriei!

    Anexez un material care acoperă și partea legislativă prin care s-a instituit acestă zi.
    Merită să fie văzut, pentru că este (apropape) în totalitate ignorat de către guvernanți!

    DIN INIMĂ… DE ZIUA ÎNVĂȚĂTORULUI!

    Iar Legea prin care s-a instituit „Ziua Învățătorului” este AICI:
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/86643

Lasă un comentariu