La vremuri noi, tot un puţoi.

jumpCei vechi mă ştiţi. Nu mă pot abţine. Şi-atunci caut ceva care să răspundă stării de uimire pe care o am.  Nu pot să cred cât de mult se potrivesc versurile lui Arghezi, publicate pentru prima oară in volum în 1970. Dedicate (din păcate ori din greşeală) altcuiva, dar perfecte astăzi.

 
 
 
 

Puţoiul

Boleşniţa, se-ntinde mereu, din ţară-n ţară.
Au căpiat stăpânii, se prind şi se omoară,
Minţindu-se-ntre dânşii în gânduri şi cuvinte.
E veacul împlinirii al celor slabi de minte.

Proorocind în timpuri, Ecleziastul spune
Că viaţa strălucirii e tot deşertăciune,
Dar în cuprinsul vremii şi al deşertăciunii
El a uitat să puie ticniţii şi nebunii.

Stricaţi de la născare, din mâzgă, toţi nerozii
Fac pe cuceritorii, Cezarii şi Irozii,
Dar tu, popor cuminte, cum nu ştii să-i împiedici
Şi să-i trimiţi să fie cătaţi la cap de medici?

În loc de tron şi sceptru, măcar de cauciuc,
Închide-i între regii-n halat, din balamuc.
Un prost, un bleg şi-un gângav păstraţi pe tron, şi voi
Iar ţara vi-i purtată de nas de un puţoi.

În loc de PS: vă spun cu riscul de a pierde alţi cititori. Îl susţin pe Iohannis. Încă. Nu fără a-i observa defectele.
Căci: Nu am plagiat, nu am furat, nu am minţit şi nu mint. Nu am şmecherit. Nu mă reprezintă Ponta. Nici gaşca lui.
În loc de PPS: recunoaşteţi personajele versurilor raportat la zilele noastre? Fără ranchiună. Doar cu argumente.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la La vremuri noi, tot un puţoi.

  1. Dan zice:

    Eu recunosc putzoiul, evidentl. Pe ăsta de azi. Ăsta care tocmai iese din istorie. Sper doar ca gângavul Predoiu să nu urce pe tronul lui, altfel ar însemna că dragul de Iohannis e doar un bleg care ne ia pe toți de proşti.

    PS (sic!) Sigur a fost publicată abia în 1970?

  2. Niciun politician nu e perfect și nici măcar nu se apropie de perfecțiune. Dar când vedem o clică de politicieni care acționează ca o mafie și un Naș ce vrea să desființeze Justiția, e prea mult pentru orice român de bună credință.

    • Barbu Brailoiu zice:

      uite că nu pare prea m ult, la cât de liniştit stă boborul, bucurându-se că s-au ieftinit pâinica şi băuturica.
      din păcate, populimea asta, în care – chipurile – ar trebui să ne regăsim, poartă cu mare drag o vorbă: „asta nu ţine de foame”.

      • vax-albina zice:

        Dacă ar fi scăzut TVA acum 2 ani, să zicem, aş fi gândit altfel. Avalanşa de măsuri populiste luate la începutul verii îmi demonstrează doar că ştia ce i se pregăteşte. A vrut la fel cu modificările la codul penal care să îl scoată din culpă, dar nu a reuşit. Ştie individul cum să-şi ascundă urmele ( vezi og cu descoperirea ofiţerilor)
        Mulţumesc pentru vizită şi pentru comentariu.

    • vax-albina zice:

      Eu mai cred că există oameni cinstiţi. Doar că rinocerii din vârf nu se dau la o parte. Nu avem cum să-i cunoaştem. Şi cum alegerile viitoare vor fi tot pe liste nu văd nicio schimbare.

  3. Alex Ciocan zice:

    auzi ca Putoiul :)) Si de ce sa pierzi cititorii daca il sustii pe Iohanis?

    • vax-albina zice:

      Pentru că suntem diferiţi. Pentru că provincia are un alt fel de viaţă. Mult mai tolerantă. Pentru că am pierdut contactul cu persoane pe care le respectam (cu ocazia alegerilor din decembrie). Încerc să le înţeleg. M-aş bucura să fie şi viceversa. Să reuşim să ne focusăm pe lucrurile care ne leagă: cărţile.
      Vă mulţumesc pentru comentariu.

Lasă un răspuns

