Pitagora despre prietenie

Jurnal de fraieră

A venit toamna şi m-am apucat să coc vinete ca să fac, iarna, zacuscă. Cum nu puteam sta chiar degeaba pe lângă aragaz, mi-am luat la frunzărit cărţile Floricăi Câmpan, o personalitate deosebită a lumii matematice româneşti, cu harul de a explica tuturor noţiuni complicate. Dar nu vreau să vă stresez. Matematica este un joc perfect logic şi  închegat, nu ţine de politica momentului, şi doar părintii care nu au înţeles-o de la profesorii lor, o transmit copiilor de azi cu texte precum: „matematica e grea” sau „matematica e urâtă”. Greşit. E doar vina lor că nu au putut vedea frumuseţea matematicii. Măcar de s-ar abţine de la comentarii, poate copiii lor vor avea o altă şansă. Vezi copiii mei.
Şi recitind Florica Câmpan mi-am reamintit ce spunea Pitagora (500 i.e.n cf BBC) că înseamnă prietenii:  cei care sunt ca  numerele 220 si 284 fiindcă ele sunt astfel alcătuite încât…

Vezi articol original 243 de cuvinte mai mult

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Pitagora despre prietenie

  1. arakelian zice:

    eu am ramas la prima fraza: coci vinete. Mai ai vinete coapte? 😀

  2. Drugwash zice:

    Unele lucruri trebuie mai degrabă trăite decît definite. Prietenia e unul dintre ele.
    Matematica… e un întreg univers.

    Sper că eşti bine.

  3. Merge matematica și între alte îndeletniciri. Poate faci un sirop de păpădie. 🙂

Lasă un răspuns

