Sperietori.

 

sperietori  27 septembrie 2014Zău că sperietori. Credeaţi că mă refer la candidaţii la preşedinţie? Nu încă, deşi răbdarea mea în faţa manipulărilor vizibile ale jurnaliştilor încolonaţi colo şi dincolo, se apropie de limita inferioară.
Am aşteptat aproape un an ca să vă spun povestea nopţii sperietorilor şi sunt bucuroasă că, în continuare, suntem împreună. Explicaţie: după ce am postat despre târgul de ceapă de la elveţieni şi nu numai, am primit o legătură despre o manifestare asemănătoare. Tot pe acolo. Evenimentul trecuse, însă, şi am zis să mai aştept. „Sursa” (na că m-am deformat şi eu): domnul Sorin.
Anul acesta sărbătoarea va avea loc mâine, pe 27 septembrie 2014. Regiunea Morges, Elveţia.
Să vă spun, pe scurt, legenda. Cică pe la 1387 nişte sperietori, care protejau viile oamenilor de asaltul ciorilor, au prins viaţă şi s-au împotrivit, nelăsând ca sătenii să culeagă strugurii. Oamenii erau cei vinovaţi, oare de ce nu mă mir, că nu-şi ţinuseră cuvântul. Redescoperită în 1996, păţania a fost ridicată la rang de sărbătoare. Devenită o celebrare a toamnei şi a strugurilor ziua, şi o noapte a sperietorilor, normal că noaptea, când se aprind ruguri şi alte alea, inclusiv sperietorile, acum e la a zecea ediţie. Programul, pentru cei aflaţi în zonă, îl găsiţi aici. Are şi poze pentru cei curioşi.
Înainte de a vă adăuga nişte imagini din 2010, recunosc. Am căutat şi pe la noi anunţuri ale unor manifestări asemenea. Ştiţi că îmi plac comparaţiile. Din păcate pe la noi apar ştirile doar după. Informaţii puţine sau nu m-am descurcat eu. Totuşi, vă semnalez oarece sărbători ale strugurilor şi vinului. Sunt pe bani şi de-aia’s pe net. Zic, nu dau cu parul.
http://www.ziuadevest.ro/economic/48965-cramele-recas-invita-timisenii-la-brunch-in-the-sky la Recaş pe 27 septembrie pentru 20 (sic) de oameni.
http://www.kalotaszeg-davincze.ro/sancraiu/Balul-strugurilor–a752.html la Sâncraiu între 10 şi 12 octombrie
http://www.evadeazacunoi.ro/evadari/293-la-cules-de-vie-si-degustare-de-vinuri.html la Pietroasele între 17 şi 19 octombrie.
Oricum ar fi, vă urez struguri copţi,  must gustos şi vin de calitate. Să ciocniţi şi pentru mine.
Era să uit, deja ameţită de ideea vinului 😉 . Urmează pozele.  Fotograful e aici.

sper 1sper 2sper 3sper 4sper 5sper 7sper 8

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Sperietori.

  1. Drugwash zice:

    Mi-ai adus aminte că trebuie să culeg strugurii. Da-s acri, n-a fost an bun. În ultimii doi ani am fost putoare şi i-am lăsat graurilor şi uite, nici o faptă bună nu rămîne nepedepsită. Oare de ce aştept de la Natură să fie fair and square, de parcă i-ar păsa ei de mine…

    Cin’ s-o duce la degustări… distracţie plăcută! 🙂

  2. Mustul merge foarte bine cu niște castane coapte. Iar în zilele astea e Sărbătoarea Castanelor, în Baia Mare. Muzică bună, veselie și tot felul de atracții culinare. Bani să fie! 🙂

    • vax-albina zice:

      Poate faci nişte poze. Trebuie să fim mai activi pe net.
      PS Eu ajungeam mereu la etapa regională a olimpiadei la matematică. Chiar şi mai departe. Eram din raionul Sibiu şi mergeam la etapa regională Stalin/Braşov. Decoperisem o cofetărie mică unde savuram, în fiecare an, cremă de castane cu frişcă. Era excepţională.
      PPS. Sărbători cu bine. Trăiască iubitorii castanelor..

  3. brod zice:

    Toata nebunia asta de a crea „evenimente” care sa atraga atentia gloatei: mai intai pe televizor, apoi prin youtube, slide-uri etc. Putine gaselnite din astea au si haz, caci altfel…. cele mai multe sunt stupide si intra in categoria „nemaivazutelor” – chestia cu cel mai lung carnat din lume si alte imbecilitati cu care unii incearca sa-si dobandeasca uin fel de identitate. Fireste ca unica!

Lasă un răspuns

