Text politic cu pudoare.

mottoHm. Pudoare. Aceasta e atitudinea ziarelor online. De fapt, o falsă pudoare afişată ca să dea bine. Cuvinte înlocuite cu steluţe, nu că nu ar putea fi descifrate. Comentatorii isteţi ocolesc editarea/înlocuirea obscenităţilor prin inserarea de spaţii ori puncte. Şi ziarul e fericit. Se bucură  că umorile se revarsă fără consecinţe. Şi postacii idem. Traficul creşte. Hai să ne prefacem că cenzurăm murdăria online. Hai să ne facem că respectăm regulile de bun simţ.
Şi totuşi există discriminare. Verificaţi pe gândul.info. Cuvântul  *** e înlocuit, dar cuvântul „ţigan” ori „negru”, NU. De ce? Ghiciţi voi cuvântul şi ideea. Nu am interes personal.

Mi-au placut mereu prietenele de blog care participă la duzina de cuvinte. Le citesc cu admiraţie. Dar nu ştiu să scriu la comandă. Sorry.
Acum folosesc şi eu un fel de duzină: ***, ***, ***, ***, ***, …

Încercăm un text politic cu „pudoare”?
Recunosc că e un domeniu la care nu mă pricep. Politica e o mare ***. Mereu am fost mani***tă. Dar mereu am avut ***iozitatea de a alege ceva nou. Nu-mi place să mă regăsesc în ***entul general. Sper spre bine. Şi?
Au apărut partide po***re care nu m-au tentat. Cum să crezi într-o individă care stă pe pur*** de bani că îmi va reprezenta interesele? Cum să mai cred (am fost între cele şapte milioane) că acel ***cios de PM. îşi va asuma responsabilităţi în loc să se dedubleze cu repetiţie? Cum să traduc intenţiile de bunic ale *** ordinare? Cum să nu mă simt *** la feminin când ascult ştiri trunchiate. Toate tv-urile au boala de a *** informaţia în detergentul firmei. Care ***ăţă sau dizolvă. Pe mulţi bani.
Ştiţi ceva. Mi-e mie greaţă să mai continui. Sper că aţi prins ideea şi sper să reflectaţi. O dată la cinci ani, măcar. Şi despre politică, dar şi despre falsitatea presei.

Update cu explicaţii cerute prin telefon: uneori
*** înseamnă „jidan”,
*** inseamnă „idiot”,
*** se traduce cu „muiá”.

Şi eu care credeam că pot evita vorbele urâte. Păcat că WP de azi e cam bulit şi nu acceptă culorile. Poate modific mâine.

Acest articol a fost publicat în Aiureli, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Text politic cu pudoare.

  1. M-ai zăpăcit cu atâtea steluțe și-i mare lucru că nu văd doar stele verzi. Da’ te înțeleg, că ești o fată cu pudoare, spre deosebire de mine, care n-are nicio rușine și spune multe prostii! 🙄

    • vax-albina zice:

      Sper că le-ai decodificat. Şi nu. Niciodată nu ai spus prostii. De la tine am aflat multe lucruri interesante. Chiar mi-am cumpărat o pungă de cafea. De poftă. Încă nu am deschis-o.
      Mă enervează doar cei care se prefac a fi ce nu sunt. Adică politicienii şi presa.

  2. Mă bucur mult că ți-am fost de folos! Cât de cât! 🙂

  3. Drugwash zice:

    Ca în absolut orice domeniu, prin cenzură se vindecă (temporar) simptomele, nu cauza bolii. Se vorbeşte şi se scrie vulgar numai fiindcă sîntem copleşiţi din toate părţile de acţiuni adverse care ne înrăutăţesc viaţa şi care ne obligă la reacţiune atunci cînd se depăşeşte nivelul – personal sau general – de acceptare. Cu alte cuvinte, when the shit hits the fan, it gets messy. Unii aleg să refuleze prin limbaj, unii ies cu pancarte în stradă, alţii poartă articole de îmbrăcăminte marca Andreea Marin* şi merg să viziteze obiective turistice de larg interes. 🙄 Cu toate astea, calitatea vieţii şi tot ceea ce ne lipseşte mai mult spiritual decît material nu se vor îmbunătăţi niciodată, ci dimpotrivă, în schimb măsurile de cenzură a expresiei nemulţumirii se vor înmulţi şi întări constant. Pînă la un moment dat. Critical mass.

    * nu puteam scrie „vestă cu surprize” c-ar fi sărit securiştii de *** în sus, fiind cuvînt-cheie. Oops, tocmai am scris-o! 🙄

    P.S. Gradul de cenzură e invers proporţional cu gradul de libertate. Şi nu mă refer în termeni fizico-mecanici.

    • vax-albina zice:

      Să ştii că mesajele tale îmi cad teribil de bine. Chiar le aştept. Trebuie, totuşi, să învăţăm a descifra mesajele de mani***re de cele care doar informează. Tu ştii foarte bine ce vreau să spun. Hai, curaj. Unii vor accepta adevărul spus de tine, alţii – nu. Şi?

      • Drugwash zice:

        Ca să învăţăm a descifra adevărul din minciună ar trebui să se predea de la clasa zero criptografia în locul religiei şi altor inutilităţi. Chiar şi aşa, realizez că omului i se dau prea multe sarcini de îndeplinit, în aşa fel încît să nu mai aibă timp liber – cu adevărat liber – pentru a gîndi de sine-stătător. Gîndirea liberă, individuală, e descurajată masiv, odată cu introducerea diverselor dispozitive care să preia – chipurile – diverse îndatoriri minore dar care să capteze şi întreţină în mod permanent atenţia asupra lor şi nu asupra lucrurilor cu adevărat importante. Opiniile se formează public prin diverse canale, înainte ca individul să aibă timp să afle, să digere informaţiile, să cugete şi să tragă singur concluziile personale fără influenţe externe. Ni se spune cum să […] şi imediat nu se dau diverse sarcini ca să nu apucăm măcar să punem în discuţie „de ce să (aşa şi nu altfel)”.

        Eu nu sînt deţinătorul adevărului absolut şi sînt conştient că multe dintre informaţiile „alternative” sînt şi ele fabricate. Am obosit să încerc să decriptez, mi-e absolut necunoscut sensul, rostul pentru care aş mai face ceva – fie pentru mine însumi, fie pentru omenire. Mi-e silă pînă şi de mămăliga în care învîrt o dată la două-trei zile pentru supravieţuire. Fiindcă nu găsesc răspunsul la simpla întrebare: „de ce?”

    • vax-albina zice:

      Sunt fraieră. Recunosc. „Vestă cu surprize” înseamnă…?

      • Drugwash zice:

        … înseamnă a te înfăşura în pachete de explozibil. Adică ceea ce mai apare la ştiri din cînd în cînd, bum-bum prin vreo moschee sau aiurea, pentru a întreţine ideea că X urăşte pe Y, de aceea Z trebuie să intervină să […]

        • vax-albina zice:

          Îl urăsc pe acel Z care se crede jandarm global.

          • Drugwash zice:

            Şi eu, în general. Dar mă mai „trezesc” uneori şi realizez cît e de adevărată vorba „rău cu rău da’ mai rău fără rău”. Sau poate e doar drobul de sare cel care îmi dă „deşteptarea”…

            Mi-am dat seama că trăim într-o lume bazată nu pe realităţi ci pe probabilităţi şi temeri, pe prevenirea unor posibilităţi mai mult sau mai puţin probabile. Trăim într-o lume bazată pe răutate şi frică, fiecare într-o proporţie de 100%. Adică suprasolicitată psihică şi gata de colaps.

  4. Diana novac zice:

    :)))) cateodata mi-a fost greu sa inlocuiesc stelutele

  5. Dan zice:

    Aş putea digera o presă vulgară dacă ar fi obiectivă. Cum însă presa noastră excelează tocmai în a fi partinică şi slugă a unor interese, vulgaritatea aproape că o poţi trece cu vederea, ca fiind răul cel mai mic.

    • vax-albina zice:

      Mă bucur mult că ai revenit. Mi-ai lipsit cu adevărat.
      Aş vrea ca presa să fie altfel decât ţiganii de alături care au un vocabular limitat la vulgarităţi. Aş vrea să fie verticală şi corectă şi nu slugă, aşa cum bine spui.

  6. pederanger zice:

    Prea multe steluțe. Imi raman în cerul ***ului, ca lapele praf consensat. Prefer ca vorbele să intre și să iasă, ca le ele acasa.

Lasă un răspuns

