Un alt fel de concurs.

scriitoriȘtiu că trebuie să scriu ceva incitant la început. Așa încât să vă fac să doriți să citiți continuarea. Încerc.
Vreau să vă propun un fel de concurs. Ne vom juca de-a poeții. Ei? Vreți? Puteți?
Totul a plecat de la provocarea Litera care cerea 12 strofe despre limba română. Am dat linkul în postarea trecută.
Eu, care nu am scris versuri decât în scop educativ pentru copiii mei, am vrut să intru în joc. M-am oprit la timp 😉 , dar vă provoc pe voi. Mă ajutați să facem o compunere luungă după criteriile mele?
Ideea ar fi să alcătuim o poezie în care cuvintele importante ale literaturii noastre să fie puse în evidență. In care citatele memorate de fiecare din noi să fie amintite. Știu. Sună mai ciudat decît înseamnă.
Exemplul, căruia v-aș ruga să vă alăturați, voi noi prieteni, căci mulți dintre cei vechi au cam dispărut de pe wordpress, fiecare pe domeniul lui , sună cam așa:

Foaie verde de citești,
A fost odata ca-n povești (M. Eminescu)
Si iar foaie verde, deasă,
Mult e dulce si frumoasa. (G. Sion)

Frunză verde, fir de stea,
Limba română este maica mea (N. Stănescu)
Frunză verde, frunzișoară,
Limba noastră e-o comoară. (A. Mateevici)

Frunza verde de cicoare,
Iancule mare, bravule tare.
Frunză mică- solz de pește,
Robul a scris-o, Domnul o citeşte (T. Arghezi)

Foaie albă și cu două fețe,
Limba este cartea de noblețe (V. Alecsandri)
Foaie albă ca o pâne,
hai, Deșteaptă-te române.

Facem împreună o oglindă a limbii române și a celor care au cântat-o în versuri? A cuvintelor importante din limbă și din istorie ? Mă ajutați?
Sper că ați observat că folosesc frunza, foaia sau floarea ca să dau un fel de rimă versurilor deja știute. Idem că vă dați seama că nu am nici cele mai mici calități de poetesă. Am doar o idee care are nevoie de sprijinul vostru.
PS.  Vă rog. Vă mulțumesc.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Un alt fel de concurs.

  1. Drugwash zice:

    Foaie albă de hîrtie
    Lumea e în agonie (Drugwash)

  2. Dan zice:

    Frunză verde în calea furtunii,
    Eu nu strivesc corola de minuni a lumii. (L. Blaga)

  3. Dan zice:

    Scurt: pe frunză sunt buline
    Şi George nu mai vine. (G. Coşbuc)

  4. Dulce grai în bătătură
    „Numai dânsa ni-i stăpână” – G. Vieru

    😳

  5. brod zice:

    frunză verde, foaie lată / pasăre ca Porcul nu-i…

  6. Cuvânta zice:

    Regele meu, bea-ti ceaiul de pelin,
    (De nu, schimb a ta coroana/ Intr-o ramura de spini) Eminescu

  7. E unul care cântă mai dulce decât mine?” (V. Alecsandri)
    Pentru-a lui sănătate… mai bine s-ar abține!

  8. simf zice:

    Decat un nume adunat pe-o carte” (Arghezi – Testament)
    Si de intelepciune-o sa ai parte…

  9. violeta.argatu zice:

    Colo sus langa fereastra,
    „Floare albastra, floare albastra” (M.Eminescu- Floare albastra)
    Sade-o pasare maiastra,
    Si „asculta limba noastra” (G.Vieru -Frumoasa-i limba noastra)
    ….

    Foaie verde de trifoi
    „Eminescu este chipul infinitului din noi” (Adrian Paunescu- Dor de Eminescu)
    🙂

  10. arakelian zice:

    nu imi vine in minte nicio rima, dar sa stiti ca ma duc razand la culcare :))

  11. „Munţii noştri aur poartă” (Octavian Goga)
    Alţii vor să-i ia din hartă
    Şi de grai să îi despartă!
    „Limba noastră cea română „(Grigore Vieru – Limba noastră cea română)
    Nu mai e la ea stăpână!
    Verde-i iarba care creşte,
    „Vorbiți, scrieți românește,
    Pentru Dumnezeu!” (Limba românească – Gheorghe Sion)

Lasă un răspuns

