Și?

Grinch de pe wikipedia

Grinch de pe wikipedia

Moș Crăciune, moș Crăciune…

Anul trecut ți-am scris. Și?
În 2011 ți-am făcut un brad special și te-am colindat. Și?
Acum sunt invadată de știri gen festivus ( 😉 ), filme siropoase și ireale, sms-uri, mail-uri, cadouri scumpe. Și?
Am fost cuminte. Și?

Azi sunt Grinch.

Ca să-ți explic mai bine îți pun și o poezie:
 
 

Moș Crăciun  – Octavian Goga

Moș Crăciun cu barba albă, moș Crăciun cu traista plină,
Vechi stăpîn atît de darnic al copilăriei mele,
Azi la noi în sat te-așteaptă toată casa cu lumină,
Cu colinde și cu cîntec și cu crai cetăți de stele.

Tu te furisezi în taină pe la fiecare poartă,
Cu pășirea ta tiptilă nu lași urme pe zăpadă,
Dar te simte-ntreg cuprinsul oropsiților de soartă,
Cînd lași binecuvîntarea peste capul lor să cadă.

Tu cobori și-n sara asta, tu cobori ca totdeauna,
Pe pămîntul greu de rele, sol bătrîn de gînduri bune,
Și-nveșmînți c-un val de pace răzvrătirea-nviforată…
Cum te-așteaptă-n sat la mine!… Du-te, du-te,
Moș Crăciune…

De nu ți-o fi peste mînă treci și pe la casa noastră,
Biata mama-ngîndurată azi e singură la masă,
Tu măcar o raza-n suflet îi trimite pe fereastră,
Cînd vezi neatins și vinul și colacul de pe masă.

Apoi pleacă, Moș Crăciune… pe oriunde-și duce darul
Bătrîneasca și cinstita și curata noastră lege;
Numa-n lumea mea străină nu-ncerca să treci hotarul,
Căci și inima și casa ți-s închise-aici, moșnege!…

Acest articol a fost publicat în Aiureli, Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Și?

  1. Crăciun cu bine, bunicuţă dragă!

  2. Sonia zice:

    Ești tu Grinch, dar eu tot îți fac o urare. Să ai parte de sănătate, că e mai bună decât toate. 🙂 Și pe lângă ea tot ce se mai poate. 🙂 Sărbători cu bine!

  3. Drugwash zice:

    De la Diana ai un gînd bun, de la Sonia ai urări de sănătate, de la mine un zîmbet înţelegător şi-or mai veni altele prin eter, fără cuvinte. Trimite-l pe what’s-his-name la mîne-sa acasă peste ocean de unde-a venit să ne polueze tradiţiile şi încearcă să guşti un picuţ din momentul ăsta de acum. Apoi om vedea ce-o mai fi de mîine încolo. 😉

    O îmbrăţişare caldă şi sincere urări de bine. Crăciun fericit, dragă Ruxandra!

  4. Sultana zice:

    Craciunul poate fi in fiecare zi in care esti inconjurat de familie si prieteni. Si chiar daca esti departe de ei, gandurile lor bune si urarile de la distanta, inseamna ca nu esti singur ci esti cu sufletul alaturi de ei si ei de tine. Te asteptam oricand. Sarbatori luminate si binecuvantate!

  5. Pishky zice:

    Eu citesc pe aici din umbră, dar acum las și eu un gând bun: Un Crăciun ferici și plin de bucurii alături de cei dragi!

  6. Vladen zice:

    Eu-s anti-grinch si pro-veselie, dar nu tin neaparat sa fie combinata cu un mos imbracat in rosu :D. Si fiindca imi place mai tare versiunea mamei mele, versiune cu care am crescut.

Lasă un răspuns

