A plecat spre steaua de neatins.

peter o tooleDa. Este vorba despre Peter O’Toole. Cel care a murit în noaptea trecută.
Voi tinerii îl știți? Sau filmele lui bune au fost făcute înainte de a vă naște?
Mă revoltă asocierea lui doar cu Lawrence al Arabiei. Un film ușurel, de aventuri, din câte îmi mai amintesc. Dar marcat, în mod esențial, de personalitatea lui năucitoare.
Eu îl rețin pentru cu totul alte filme. Știu. Am gusturi ciudate. Și totuși v-aș recomanda Noaptea Generalilor, Becket și Războiul lui Murphy. Complet diferite de comedia spumoasă numită Cum să furi un milion, pe care s-ar putea s-o fi văzut. Și care merită admirația noastră.
Dar preferatul meu film, pam pam, este Man of la Mancha. Recunosc. Muzical, poate pueril, scris după Don Quijote al lui Cervantes. Cu povestea știută (sper), cu îndemnuri mobilizatoare, cu Peter O’Toole un bătrân idealist în mod irecuperabil. Mie mi se potrivește.
Așa că vă mai pun o dată (mai e pe undeva) secvența din film și ceva versuri, ambele cunoscute ca Impossible dream. Atenție. Cei care vor citi doar versurile, vor pierde mesajul secvenței video.

To dream … the impossible dream …
To fight … the unbeatable foe …
To bear … with unbearable sorrow …
To run … where the brave dare not go …
To right … the unrightable wrong …
To love … pure and chaste from afar …
To try … when your arms are too weary …
To reach … the unreachable star …

This is my quest, to follow that star …
No matter how hopeless, no matter how far …
To fight for the right, without question or pause …
To be willing to march into Hell, for a Heavenly cause …

And I know if I’ll only be true, to this glorious quest,
That my heart will lie will lie peaceful and calm,
when I’m laid to my rest …
And the world will be better for this:
That one man, scorned and covered with scars,
Still strove, with his last ounce of courage,
To reach … the unreachable star …
sursa versurilor.

Măcar atât pot face. Să vă rog să visați și să realizați o lume mai bună. Aici, nu acolo unde va fi inegalabilul Peter O’Toole. Pentru mine, el, va rămâne veșnic Don Quijote. Fie-i sufletul binecuvântat.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la A plecat spre steaua de neatins.

  1. Sultana zice:

    Mi-au placut multe filme: Becket, Noaptea generalilor, Goodbye Mr. Chips, Cum sa furi un million, etc. Se considera mai mult actor de teatru decat de film. Nu a castigat Oscaruri, dar a castigat admiratia cinefililor din toata lumea.

  2. Dan zice:

    Goodbye, Mr. Chips era şi pe lista mea. Laolaltă cu The Lion in Winter, comedia My Favorite Year şi desenul animat Ratatouille, unde făcea vocea criticului culinar Anton Ego.

  3. Dan zice:

    Eu nu mai rețin, a fost făcut „Sir” ? Că dacă nu, e o uriașă scăpare a coroanei britanice. Era „definiția” din dicționar a englezului „sir”.

  4. Drugwash zice:

    O prezenţă scenică aparte. Aş vrea să-mi aduc aminte măcar dacă le-am văzut, filmele acelea pe care le-ai enumerat, însă memoria hapsînă nu mă serveşte. Trebuie, trebuie totuşi să fi văzut ceva – mi-l amintesc bine!
    O’ cavalere Toole, cu tristeţi a nins
    Cînd ai plecat spre steaua cea de neatins…

    Rest in peace, dear Peter…

  5. Sonia zice:

    Nu mă uit la televizor și aș fi ratat știrea asta. Peter O’Toole înseamnă copilăria și adolescenșa mea. Și vederile alea care costau doi lei, cu chipul actorilor celebrii, pe care le colecționam. Oare unde se duc marii actori când se duc?

  6. S-a stins o mare vedetă, s-a aprins o stea strălucitoare pe cer. Dumnezeu să-l odihnească! Noi nu-l vom uita.

  7. Pt vorbitorii de lb engleza, iata un interviu gen Profesionistii, (cu dl Charlie Rose in loc de dna Eugenia Voda), cu actorul Peter O’Toole. Am vazut ca dl Rose l-a interviewat de cel putin 3 ori,dar asta mi s-a parut cel mai bun dintre toate,

Lasă un răspuns

