Scurt. Fără poze.

Deschid şi eu televizorul ca să văd ce se mai întâmplă. Surpriză. Nimic nu se întâmplă. Peste tot şi toate asistăm la slujba de botez a Anaisei (scuze, dar aşa se leagă. Cu aa). Săraca fată bogată.
Nefiind eu o ortodoxă practicantă şi fiind chiar mai rău (recunosc) ştiu, totuşi, un minim de reguli. Oare nu le-a spus nimeni doamnelor Băsescu, cea mică şi cea mare, cum că în biserică femeile stau cu creştetul acoperit? Ori e momentul unei revoluţii în regulile bisericeşti? O fi aceeaşi biserică ce a refuzat o minimă slujbă la moartea atâtor artişti din care îl pomenesc doar pe Sergiu Nicolaescu?
De unde concluzia: unii sunt mai ortodocşi decât alţii. Doamne al multora, îi vezi?
Atât.

PS. Sau  nu. Cei care nu respectă regulile vechi nu le vor respecta nici pe cele noi. De ei impuse altora.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

29 de răspunsuri la Scurt. Fără poze.

  1. abisurile zice:

    Tocmai ce ma „scoleam” intr-ale crestinismului. Nici nu stiam ca sunt atatea „ramuri” si rituri. Cat traieste omul invata. Si cu atat mai bine. Despre capul acoperit in biserica, trebuie sa recunosc ca am fost intotdeuana exceptie, s-au inchis ochii. Pacatoasa de mine. Nu stiu, e regula?

    • vax-albina zice:

      Draga mea, dragă,
      Părinţii mei m-au dus pe la mănăstiri prin anii 60. Pentru istorie, pentru cultură, nu pentru credinţă necondiţionată. Poate nu am înţeles bine. Totuşi, de cîte ori intram în biserica unei mănăstiri, ne puneam pe cap o basma, o bandă, ceva, în semn de respect. Aşa am aflat.
      Sigur, sunt reguli aiurea. Dar sunt. Vezi aici: http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=11&id=12
      3. Dar voiesc ca voi să ştiţi că Hristos este capul oricărui bărbat, iar capul femeii este bărbatul, iar capul lui Hristos: Dumnezeu.
      4. Orice bărbat care se roagă sau prooroceşte, având capul acoperit, necinsteşte capul său.
      5. Iar orice femeie care se roagă sau prooroceşte, cu capul neacoperit, îşi necinsteşte capul; căci tot una este ca şi cum ar fi rasă.
      Mi se pare cam ciudat să apăr regulile bisericii. Dacă nu erau acele persoane cu pretenţii nu v-aş fi sesizat.

      • Mirela zice:

        Ori capul acoperit (la femei), ori descoperit dar cu o bentita, sau cu parul strans in coada, la fete tinere. Vad insa ca popii se jeneaza sa le atraga atentia „prezidentiabilelor”, sa nu le supere cumva. Da-le incolo de reguli, alea oricum n-au fost niciodata pentru „famiglia” Basescu.
        Daca vei fi insa atenta la ceremoniile bisericesti de la alte ocazii ale unor sefi de tari sau case regale din lumea asta, vei vedea ca aia au bunul simt sa respecte regulile, cat sunt ei de capete incoronate sau oameni sus-pusi. Ca e vorba de educatie pana la urma. Deci am concluzionat de unde vine anomalia : de la marinarul-smenar si neamul lui, combinat cu ipocrizia popilor nostri (unii din ei ). 😉

  2. B. zice:

    Eu chiar mă întrebam ce faci, n-ai mai scris demult.
    Comentariul meu ontopic e la fel ca postarea: scurt şi fără (fără cuvinte)..

  3. Mirela zice:

    In schimb vad ca popii fac din nou exces de zel. In mod normal o slujba de botez e destul de scurta, iar pe marginea cazanului cu apa nu se pune niciodata o coronita cu flori…. ei bine, azi a fost altfel. Asa e cand se boteaza „nepoata prezidentiala” (ca s-o citez pe o pupincurista de la Realitatea), probabil a dat preafericitul un telefon si s-a conformat soborul, sa fie bine, sa nu fie rau…
    Si vezi, ca nici Woodrea nu si-a pus nimic pe cap….. desi de fapt nici nu stiu ce cauta ea acolo, oare chiar asa de greu ii e basaului sa stea o zi fara ea ?! Asa ca madam Maria, vezi bine, are altele pe cap, in loc de palariuta 😆

  4. Drugwash zice:

    Tocmai am observat că de la ninsoarea de acum cîteva zile, cablul meu de antenă s-a smuls din mufa de sub streaşină. L-am făcut colac şi l-am lăsat atîrnat – oricum era inutil.
    Speram totuşi ca măcar aici să scap de „subiectele fierbinţi ale zilei”. Cred că va trebui să mă retrag în munţi. Sau să scot modem-ul din mufa USB. Whatever.

    Hibernare plăcută!

  5. Zic și eu că e prea mult zgomot și agitație pentru un botez. Cea mai mare parte de vină o are, totuși, mass-media, care se agață de orice „eveniment” mai accesibil pentru a-și umple programele de știri.

    • vax-albina zice:

      Sunt şi eu de vină că mă ambalez. Totuşi, nu cred în coincidenţe. A pune botezul în ajun de zi naţională mi se pare o manipulare parşivă (o fi pleonasm?). Nu e din credinţă, căci regulile ar fi trebuit respectate, e doar propagandă pentru familia care face ţara de râs.

  6. Dan zice:

    Nici eu n-am mai văzut până acum nuntă sau botez la care femeile să nu-și înghesuie sub broboadă coafurile complicate pe care și le fac pentru aceste ocazii. Păcatul ăsta ar trebui inclus în decalog între „Să nu furi” și ”Să nu ucizi”. Și, da, e clar că puteau s-aștepte până prin februarie. Dar n-am aflat nimic despre petrecerea de seara unde e logic că președintele s-a făcut iarăși muci. Așa că mă declar manipulat necorespunzător. Pisici, nici manipularea nu mai e ce-a fost odată…

    • vax-albina zice:

      Măi nepoate. La casele mari se poartă pălăriile. Vezi casa Angliei. Degeaba râzi. Regulile trebuie respectate de sus în jos. Altfel sunt doar circ. Îţi spun eu, cea care nu simt că aparţin vreunei biserici, dar le respect pe toate.

      • Dan zice:

        Dar știi că legislația britanică nu permite, spre exemplu, încoronarea unui catolic indiferent câte pălării și-ar pune pe cap, nu ? Și că în religia Casei Regale britanice nu mai există demultișor vreun canon referitor la acoperirea capului de către femei.

        • vax-albina zice:

          Şi botezul? Cum e cu botezul?
          Ortodocşii sunt mai dogmatici. Creştini fără deviaţii.
          Promit să verific ce ai spus şi să revin dacă e cazul ca să-mi recunosc eroarea.(aş folosi alt cuvânt, dar nu ştiu dacă se scrie greşeală sau greşală 😦 )

          • Dan zice:

            Relația doamnei Maria cu biserica ortodoxă este una deosebită. Dacă nu ar fi o persoană extrem de discretă s-ar ști mai multe despre asta. Oricum, te rog să mă crezi că e una dintre puținele persoane din showbizz-ul politic românesc căreia i se pot aduce acuze pe această temă. De aceea, postarea ta m-a supărat nițel.
            2. Datorită sufixului, corect este doar „greșeală” deși în DOOM apare ca acceptată și varianta „greșală”

            • vax-albina zice:

              Şi mie mi-e drag şi mi-e milă de doamna Maria. Deşi n-o înţeleg. Există limite.

              • Dan zice:

                Este că ai fi divorțat ? Sau poate te-ai fi aruncat de la balcon ca prima soție a viitorului nostru președinte, nu ?

              • vax-albina zice:

                Viitorului presedinte? Tu cobeşti? Să fie la ei, în Moldova….Nu că le-aş dori răul.

              • Dan zice:

                E clar că vorbim de persoane diferite fiindcă eu știu un singur om politic eligibil căruia soția, aflată absolut inexplicabil acasă deși era în faza terminală a unui cancer, fază în care nici morfina nu mai ajută, nemaisuportând durerea a ales să își ia viața.
                Dar. Discuția asta se îndreaptă fix spre nicăieri. M-a derutat virulența unui atac pe care l-am considerat absolut gratuit. Prea puțin întemeiat, și-aproape spre deloc relevant. Și-atât.

              • vax-albina zice:

                Ştii că sunt fraieră şi că mă prind greu. Acum că am înţeles ce vrei să spui, nu ştiu ce să răspund. Vorba ta: despre ce vorbim?
                Eu vorbeam despre falşii credincioşi cu pretenţii şi despre falşii politicieni cu drag de ţară în ajun de sărbătoare.

              • Dan zice:

                Eu despre faptul că unele lucruri sunt importante și contează iar altele sunt insignifiante și nu merită atenție.

  7. Un basist zice:

    Ma-ntreb si eu ca prostu, oameni buni: treaba asta cu acoperitul tartacutelor femeilor basesciene ar ajuta la propasirea economiei noastre prabusite sau la nivelul de trai de (pardon) rahat, ori la bugetul golit si agatat intr-o gargara cu sfori putrede sau la salvarea Oltchimului? Poate la Catedrala lu Patriarhu afacerilor neimpozitate sau la otravirea de la Rosia Montana. Ba nu! Acu pricep: la importul de basmale si bentite din prietenoasa China. Aveti perfecta dreptate!

Lasă un răspuns

