Codex Seraphinianus

Frumoasă postare. Pe sufletul meu.
Vi-l prezint
pe Vladen.
În atenţia prietenelor mele care nu au blog.
Sper să le şi să vă placă.

Thaumaturge

Desi nu-s deloc in dispozitie de scris si sunt in plin razboi cu romana, totusi nu pot rabda sa nu macan despre ceva. Voiam sa anunt foarte-foarte incantat ca extrem de curand se lanseaza o noua editie a Codex Seraphinianus!

Codex-ul in discutie e de fapt o enciclopedie a unei lumi inexistente, cu desene suprarealiste si fantastice, ilustrata cam in stilul unuia dintre cei doi pictori ai mei preferati, adicatelea Hyeronimus Bosch. Ba mai mult, chestia care ma face sa tremur de incantare, este scrisa cu un alfabet cifrat, intr-o limba inventata! Singura portiune descifrata este sistemul de numerotare a paginilor. Pare-se o variatie a bazei 21 (de-a dreptul pervers, hehehe).

codex_seraphinianus7Codex Seraphinianus (I)

Codex-Seraphinianus-660x477Codex Seraphinianus (II)

Combinatia asta dintre manuscris cifrat si desene suprarealiste duce cu gandul cu un codex mult mai vechi, Manuscrisul lui Voynich. Asta din urma, codex pe bune, se presupune ca ar fi fost scris prin…

Vezi articol original 346 de cuvinte mai mult

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Codex Seraphinianus

  1. vax-albina zice:

    Trebuie să completez. După ce m-am delectat cu postarea lui Vladen am sărit de la codex-uri şi am citit toată noaptea bestiare. Întotdeauna mi-au plăcut. Am descoperit fiinţele imaginare într-un almanah România literară din 1987. Apoi l-am citit pe MHS. Caut imediat cartea.
    Şi, revenind în prezent, am citit un bestiar medieval impresionant: cu texte, imagini şi alte documente. Vi-l recomand cu plăcere: http://bestiary.ca/manuscripts/manubeast100.htm

  2. Sorin zice:

    Pentru informaţii despre Codex Seraphinianus, îţi recomand Bookaholic cu o postare mai documentată, fără ipoteze hazardate şi – după părerea mea – mai atractivă.

    • Vladen zice:

      Pai poate n-am fost eu clar, dar postul meu nu se vrea catusi de putin un review de carte :). Nici macar nu sunt inca in posesia cartii, ca sa pot face unul. Eu doar semnalam aparitia noii editii si spuneam doua vorbe despre ce e cu cartea asta si de ce-mi place mie pentru cei care n-au auzit de ea. Nu am emis absolut nici o ipoteza. Nici nu mi-as permite, nu am caderea. Eu cumpar cartea asta strict pentru desenele si arta din ea (si mai ales ca-mi place stilul care mie imi aduce cu cel al lui Bosch) nicidecum pentru cine stie de cucarai si povestioare aparute in jurul ei.
      Acum, cu privire la postarea din linkul de mai sus, pe mine zau ca m-a dezamagit. Sincer chiar m-am dus interesat sperand sa aflu ceva nou (gen perspectiva profesionista). Mi s-a parut o descriere cam succinta si arida (si ca atare plicticoasa) care nu m-ar face defel sa cumpar cartea daca n-as stii deja despre ea. Si e pacat, cartea merita cumparata (in opinia mea, evident). Dar probabil m-am dus eu asteptand prea mult (fie o nota personala a cuiva care a tinut-o in mana si s-a atasat de ea, fie o perspectiva serioasa, profesionista si documentata a cuiva care a studiat problema).

      • vax-albina zice:

        @ Sorin, @Vladen,
        Am citit şi mi-a plăcut.
        Însă îl prefer pe Vladen care a combinat fantasticul scris cu cel desenat şi cu muzica. Şi vă spun un secret. Eu, care nu-mi iau nimic de pe net (pe) gratis, de data asta mi-am adus codexul în format pdf. O să-l frunzăresc într-o nebunie şi mă voi delecta teribil. Faceţi ca mine.

      • vax-albina zice:

        @Vladen,
        pentru cazul că reciteşti. Nu te supăra. Să ştii că Sorin e o personalitate a televiziunii naţionale şi că are un blog plin de informaţii. Eu îl admir: http://hoinar-pe-web.blogspot.ro/

    • vax-albina zice:

      @ Sorin
      Bine ai revenit. Credeam că te-am supărat, cumva, fără să vreau.

      • Sorin zice:

        @vax-albina
        Nici vorbă de supărare. Pur şi simplu, intervin doar când mi se pare mie că am ceva de spus.

        @Vladen
        Regret că te-am supărat. Am prostul obicei de a fi abrupt, încălcând uneori convenţiile amabilităţii.
        Referitor la ipoteză, te citez: „mi se pare extrem de greu de crezut ca Luigi Serafini sa nu fi fost inspirat de catre Manuscrisul lui Voynich cand a scris Codex Seraphinianus … …Habar nu am ce zice el si nici daca neaga vreo clipa evidenta”. Mi-am îngăduit să numesc „ipoteză” această îmbinare de afirmaţii, precedată de numeroase reproduceri din Manuscrisul Voynich.
        Şi mie îmi place cartea lui Serafini, pe care am copiat-o mai demult de pe Scribd.

  3. Drugwash zice:

    Limba folosită în Codex seamănă oarecum cu birmaneza, ca scris.

    Cîte secole ori milenii vor mai trece pînă ce adevărul va ieşi la iveală…?

    • vax-albina zice:

      Interesant font.
      Cine are nevoie de adevăr când ni-l putem imagina aşa cum ne place.

      • Drugwash zice:

        Fără să vreau îmi vine în minte o replică celebră:
        „You want the truth?! You can’t handle the truth!”

        Îmi dau seama că masele au un nivel scăzut al înţelegerii globale şi un adevăr de magnitudinea celui la care mă refer ar putea crea valuri uriaşe. Dar noi, cei puţini care înţelegem şi putem accepta, suferim din cauza asta. Şi iar mă lovesc cu capul de pragul de sus: „fericiţi cei săraci cu duhul…” Oare aşa să fie, că prea multă cunoaştere generează nefericirea? Sau lipsa cunoaşterii totale permite unora să sădească nefericirea în inimi…?

        Rămîne pe altă dată…

    • B. zice:

      Adevărul…
      ”Tainele nu sunt taine decât pentru că nu le vedem destul de bine şi de înţelegător” (autor român)

      • Drugwash zice:

        Uneori lipsesc piese importante – chiar cruciale – pentru a putea înţelege puzzle-ul în ansamblul lui sau pentru a începe măcar procesul de înţelegere a faptului că există un puzzle.

        • B. zice:

          Da, aşa e. Aşa e cu toate, face parte din definiţia vieţii, aşa e peste tot, chiar şi cu citatul, n-am scris începutul şi nici autorul dar le scriu acum: „Deschideţi-vă ochii şi sorbiţi tainele naturii, care nu sunt taine decât…”; autorul e G. Vâlsan iar ideea e că nu adevărul iese la iveală ci noi trebuie să învăţăm să-l vedem. Cât despre puzzle, aia e deja metacogniţie şi nu (mi) se potriveşte azi+aici+acum, prea e o zi cu soare, de sfârşit de octombrie, prea e calm, prea e nu-ştiu-cum ca să mai meta-oareşceva, mai bine nu, mai bine altă dată… acum mă duc pe-afară cu bicla… până-i soare/nu-i ninsoare!

  4. Pingback: “Nepotul meu”, Dan. | Jurnal de fraieră

Lasă un răspuns

