Regresăm?

apRegresăm!
Citiţi versurile din poză. Au apărut în volumul de poezii cenzurate din 1990.
Şi DA. Poezia e scrisă de Adrian Păunescu.
Suntem în 2013 şi nu văd schimbarea în bine.
Cu amărăciune.

regresam- Adrian PaunescuUpdate cu explicaţii (orele 18.45)
Poezia m-a făcut să mă gândesc (cu drag) la cei care sunt în piaţă contra vânzării pe nimic a ultimelor bogăţii fără ca nimeni să fie vinovat de alte cedări ale statului (gaze, petrol, comunicaţii).
M-a făcut să-mi amintesc (cu scârbă) de cel de la Cotroceni, de guvern, de parlamentari, de justiţie, de servicii, de presă, de TV.
M-a pus să ţin cu noi, oamenii simpli şi încă normali.
Regresăm?

Acest articol a fost publicat în Literatură, Pe vremea mea, Politică de baltă, Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Regresăm?

  1. Mirela zice:

    E scrisa pe vremea impuscatului, dar nu inseamna ca dupa disparitia lui am tinut pasul cu lumea… ca nu, de-ai dracului. Si nici peste doua sute de ani, n-ai grija… Regresam per total, pe plan personal face fiecare cum poate.

  2. Drugwash zice:

    Cine sîntem noi să atentăm la reuşite, la mărire, dacă civilizaţii vechi şi grele precum Grecia şi Turcia n-au reuşit (şi nu vor reuşi în veci) să iasă din strînsoarea leilor – sau, mă rog, a dolarilor…
    Adrian Păunescu ar trebui studiat serios în şcoală, nu rahaturile alea americane gen „Harry Potter” sau „Twilight”. Alege-s-ar prafu’ de globalizarea lor care distruge civilizaţii şi popoare!

  3. luciastroila zice:

    Încă există o adunătură de „literaţi” fără coloană vertebrală şi fără cititori, invidioşi pe succesul prea timpuriu şi prea brusc al lui Păunescu. Dacă a avut succes în perioada aia, sigur era omul lui Ceauşescu, comunist împutit, unealtă, etc, etc… Aşai cu strugurii şi vulpea, de…
    Trebuie citite toate poeziile lui din aceea perioadă, unele chiar au reuşit să treacă de cenzură şi au văzut tiparul în acei ani. Vă veţi da seama că omul ăsta a fost cu adevărat un geniu şi a avut curajul să scrie ceea ce noi ceilalţi doar îndrăzneam să gândim. Poezia e dureros de actuală, din păcate. Aşa cum spunea mai devreme şi Drugwash, cred că Păunescu ar trebui studiat serios la şcoală. Poate copiii ăştia vor reuşi să se trezească şi generaţia lor să progreseze, că ne-am săturat de regres.

  4. abisurile zice:

    „Noi regresam cu placere
    Noi regresam cu talent”
    Superb.
    As adauga totusi, pentru a da o nuanta pozitiva conceptului (nu, nu-i incompatibil), ca regresia e relativa. Cu alte cuvinte, cine nu vrea sa vada partea goala a paharului are toate mijloacele dispozitie s-o vada pe cea plina : pe vremea dacilor nu exsita curent electric (sic!)

    • Dan zice:

      Pe-aceeaşi logică, nişte căpoşi de egipteni au conceput mecanisme acţionate de ceea ce peste 2000 de ani avea să fie numit „maşina lui Watt” sau, mai simplu, motorul cu abur. Şi la ce le-a folosit ?
      Lucrurile se întâmplă. Firesc în cazul unora, forţat în cazul nostru. Că dacă era după noi, nici în 2683 nu eram membri UE. De aceea, nu îmbrăţişez teoria regresiei, în ciuda faptului că este frumos pusă-n cuvinte de Păunescu. Mai degrabă pe cea a amorţirii, a încremenirii în proiect, în virtutea unui jemenfişism ancestral împletit armonios cu ruda lui „muieţi-s posmagii ? „.

  5. abisurile zice:

    Ca sa nu existe dubii: eu votez pentru reactiune in virtutea principiului lui Gica Contra

  6. arakelian zice:

    Eu am aceeasi impresie citind pe Caragiale. Romania de atunci e romania de acum.

  7. B. zice:

    Şi Păunescu şi Caragiale au arătat lumii adevăruri (pe care unii le-au văzut încă de atunci iar alţii nu vor/pot să le vadă nici în zilele noastre). Alături de cei doi, mulţi alţii ar putea fi amintiţi.
    @tiza: îmi aduc şi eu foarte bine aminte, şi noi ne scriam poeziile, ar trebui să am şi acum caietele; la noi se şi compunea, ţin minte că în clasa mea era cineva care compunea apoi scria totul pe foaia de caiet, evident-în exemplar unic, şi foaia aia circula pe la unii şi-apoi se întorcea la autor; din timpurile acelea mi-am ales două versuri, doar atât („… cuvintele din limbă / ce încă nu s-au spus… „).

  8. Mugur zice:

    Un vot întârziat pentru articolul tău, dar și bilă albă pentru Păunescu si Caragiale, care ne-au dat repere pentru mai multe generații!
    Am alergat după volume ale lui Adrian Păunescu, am dat din colț în colț și am reușit să am în casă doar trei volume.

Lasă un răspuns

