Zi de septembrie aniversară.


flori preferateA lui Ponta? A lui Antonescu? Nuuu. A mea. Noroc că nu prea cred în zodii, altfel m-aş fi speriat de „aptitudinile” afişate de aceştia. Eu nu am fost, nu sunt şi nu voi fi aşa. Nu-mi doresc şi nici nu pot.
Din defectele zodiei am ales că sunt o persoană foarte critică (adevărat) şi din calităţi – una analitică (posibil). Cică şi foarte muncitoare (fals). Sigur însă că nu aş putea să fiu duplicitară, mincinoasă, oportunistă, carieristă, etc. Dacă aveţi nevoie de ajutor, sunt aici. Na, că mi-au murit lăudătorii….
Acestea fiind explicate, adaug că zilele trecute am primit vizite, flori şi cadouri. Cu oameni veniţi de la mare distanţă. Am facut şi poza cuvenită în caz că voi dispărea in fum. Cam deformată. Poza, nu eu 😉 .
Nu am ştiut cum să reacţionez. Dacă nu ai fost serbat la 20, la 30, la 40 la 50 de ani… care mai e rostul? Ideea că vei putea muri şi că ar fi o ultimă întâlnire a neamurilor înainte de cea a incinerării? Să mă bucur? Să mă sperii?
Aiurea.
Casa s-a umplut de geamantane, cutii, sacoşe si haine. Pisicile s-au ascuns pe unde au putut. Eu m-am blocat.
Nu am fost anunţată. A trebuit să suport surprizele începând cu ora 2 noaptea când cineva a aterizat ciocănind la uşă. Un cineva plin de cadouri şi de răbdare. Suflet de suflet. A cumpărat, a gătit, a spălat şi nu s-a enervat. Poate doar s-a gândit că nimic nu mă mai schimbă.
Uimire şi cu vizita puţinelor neamuri pe care le mai am. Nici o mirare că unii au ales să lipsească. Problema lor.
Partea rea: am aflat că nu ştiu să particip la evenimente neaşteptate, fie ele plăcute. Că nici pisicile, nici eu nu ştim să ne purtăm civilizat atunci când ne e invadat teritoriul liniştit. Că nu mai ştiu să primesc şi să tratez musafirii. Că nu  prea am dialog în situaţii de criză.
Partea bună: am primit muuulte cadouri pe care nu le aşteptam, deci m-au bucurat.
Sau invers.
Culmea a fost aceea că nici plecarea lor nu mi-a fost uşoară. Abia începuse să-mi placă.
Voi iubiţi musafirii? Eu îmi amintesc de bucuria de a-i primi pe când eram tânără si veselă. Atunci când beam şi mâncam chestii bibilite, aspectuoase şi gustoase. Cântam des şi îmi plăcea să ascult poveştile altora. Acum m-am uscat. A ramas doar o amintire…
Totuşi, ca vizita voastra pe blog să aibă un minim câştig, vă ataşez două melodii de septembrie. În variantă originală şi în cea românească.
Sper să vă placă.

Acest articol a fost publicat în Aiureli, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

46 de răspunsuri la Zi de septembrie aniversară.

  1. Drugwash zice:

    Cu uimire (şi nu prea) constat că mă regăsesc în toate descrierile pe care ţi le faci. Absolut toate! Să-mi fi greşit ăştia data naşterii…? 😀

    Să-ţi vină musafiri inopinaţi, încărcaţi de daruri şi bune intenţii, poate fi copleşitor. Dar să nu primeşti nici măcar un SMS de urare de la prieteni de-o viaţă – asta e mult mai rău. Aşa că fii fericită că cineva îşi aduce aminte de tine ŞI cu alte ocazii decît atunci cînd au nevoie de ceva. 😉

    LA MULŢI ANI, SĂNĂTATE ŞI SĂ ŢI SE ÎMPLINEASCĂ TOT CE ÎŢI DOREŞTI! 😉

    • vax-albina zice:

      Dacă eşti ca mine ştii că nu aşteptam felicitări. Trebuia să mă descarc.
      Tu eşti Rac dacă-mi amintesc bine. Eşti făcut să ajuţi şi nu să primeşti. Sper că nu zic prostii. Sau, dacă le zic – sunt din suflet.
      Mulţumesc pentru urare. Să fim sănătoşi şi cu mintea limpede.

      • Drugwash zice:

        O nu, nu-s prostii – e totul adevărat! Da, sînt pui de (d)Rac. 🙂 Şi nu stau cu mîna întinsă atunci cînd ajut pe cineva. Doar că uneori îmi doresc să simt că celor care mă tot bîntuie atunci cînd arde cămaşa pe ei, le şi pasă de mine măcar acolo, o dată pe an. Un zero virgulă zero nu-ştiu-cîţi cenţi, un e-mail… orice. Aşa, ca o reasigurare, printre toate palmele primite de la viaţă.
        Ce zici, ar fi prea mult? Eu cred că nu.

        Întîmplător sau nu, chiar zilele trecute am revăzut clipul cu cei doi de Aur ai noştri, care deja fusese publicat undeva într-un comentariu. Întotdeauna m-a impresionat vocea lui Aurelian Andreescu, de mic copil, iar Aura Urziceanu învîrtea jazz-ul pe degetul mic la vremea ei. Piesa asta pot spune că sună mai bine în interpretarea lor decît originala cu Harry şi Nina. Opinie personală, desigur. 🙂

        Iată, tot noi am primit cadouri de la tine, în loc să fie invers. Mulţumesc! 😳

      • Drugwash zice:

        „Nana”, nu „Nina”. Unde mi-s minţile cînd e nevoie de ele? 😀

        • vax-albina zice:

          Aş fi vrut să fie o melodie pe care nu ai mai ascultat-o de o vreme. Ghinion. Sper să placă şi altora acum, când muzica e doar o înşiruire de onomatopee ritmate.

          • Drugwash zice:

            O coincidenţă frumoasă, aş spune, nu ghinion. 😉 Şi eu sper ca cei de acum să-i descopere pe cei de demult, adevăratele talente. Păcat că nu se mai face artă de amorul artei…

  2. abisurile zice:

    La multi ani! Deci suntem colege de zodie? O super zodie, chit ca la prima vedere putin dificila. Pentru altii,desigur. Relativ la coversatii, mi-ai adus aminte de mine, adolescenta timida si fara prea multe de spus. Acum reusesc sa gasesc un interes in unele conversatii, nu in toate.Cand sunt prea obosita , neglijez totul si pe toiti -asta relativ la musafiri. Nici pisicile mele nu sunt obisnuite cu straini, se ascund bine si la un moment dat apar de cine stie unde.Avem ceva puncte comune, noi, fecioarele.

    • vax-albina zice:

      La multi ani si tie. Ca n-a trecut mult de la aniversarea ta de fecioara. Astept sa citesc o noua carte scrisa de tine.
      Sper sa avem in comun doar cele bune ale mele. Cele rele sa-ti lipseasca.

  3. Andreotti zice:

    La mulți ani sănătoși și buni să fie!! Să ai ani mulți, frumoși și plini de armonie-n toate!

    • vax-albina zice:

      Multumesc mult. Nu vreau multi. Vreau „doar” sanatosi. Ca pisicile nu stiu sa-mi faca un ceai la nevoie.
      Tie. care eşti colecţionară. pot să-ţi spun că mi-am îmbogăţit colecţia de păreţare şi încă una, tot kitsch ce o voi poza pentru voi de crăciun.

  4. Cuvânta zice:

    La multi ani draga doamna! Sa traiesti, sa infloresti si sa nu te salbaticesti!

  5. Dan zice:

    La mulţi ani ! . Ştii că mi-eşti dragă, că eşti bunicuţa mea încă de când împărţeam Gara cu Diana aşa că nu mai adaug decât multă, multă sănătate.

  6. Mirela zice:

    La multi ani, cu multa sanatate si surprize placute, din cand in cand. Am descoperit de putin timp zodia Fecioarei si imi vine mereu sa spun ca e a oamenilor perfecti. Toti ‘feciorii’ si „fecioarele” pe care ii stiu asa imi lasa impresia… 😉 .

  7. Sonia zice:

    La mulţi ani! Am întârziat la petrecerea aniversară aşa ca o să repet urările care s-au făcut deja. Să fii sănătoasă şi ai parte numai de lucruri faine în viaţa ta. Nici eu nu cred în zodii, nici la mine nu mai este casa plină ca altă dată….

  8. Bendis zice:

    La multi si binecuvantati ani ! CU sanatate, iubire si pace in suflet!

    p.s. Daca te consoleaza cu ceva … nici scorpionii nu stiu sa primeasca si sa fie in centrul atentiei! 😉

  9. La mulţi ani cu drag din partea unui berbecuţ! Multă sănătate! Tare dragă îmi eşti şi mie…

  10. Chiar dacă e târziu vin și eu cu o urare de La Mulți Ani Fericiți și Sănătoși! Mă bucur că te-am găsit!

  11. alma nahe zice:

    Și uite-așa, ne întindem 3 zile, ca-n povești, cu urările! 🙂 La mulți ani!

  12. B. zice:

    Iacă, nu-s doar eu, că au mai scris şi alţii după vreme! Şi, cum bine au zis cei de dinainte, chiar dacă e târziu şi mai ales pentru că (aci, pe blog) ţine ca-n poveşti, 3 zile, primeşte şi de aici urări de ani mulţi, cu bucurie şi sănătate!

  13. simf zice:

    Pe principiul mai bine mai tarziu decat niciodata (mea culpa!), La multi ani, Albinuto, cu oameni dragi langa tine, fara energii negative si ipocriti in preajma. Cu lecturi bune si soare cald, pisici torcatoare si liniste cat iti doresti. 3 zile sa fie!:)

  14. Vladen zice:

    la multi ani! aniversarile astea spontane sunt strasnice! mie unul mi se pare ca sunteti grozava, imi face placere sincera sa citesc blogul dumneavoastra (mai ales cand vine vorba de chestii rusesti, ca mi-e dor si dumneavoastra n-aveti deloc parerea superficiala despre rusia pe care o au multi romani). eu nu mi-as fi dat seama niciodata de varsta dumneavoastra din modul cum scrieti. daca nu faceati referinte in texte eu as fi zis ca sunteti undeva in segmentul 30-45 ani. nu ca ar conta, eu uit primul lucru varsta si aspectul omului cand incep sa discut cu el.
    p.s. imi cer scuze pentru lipsa majusculelor, nu vreau sa par lipsit de respect, dar nu am de ales.

    • vax-albina zice:

      Dragă Vladen,
      Dacă e cum zici nu mă mai trata cu „dumneavoastră”. Te rog mult. Eşti singurul. Menţionez des vârsta, nu că aş fi complexată, ci ca să nu păcălesc tinerii care mă urmăresc.
      P.S. Mi-a plăcut teribil să aflu despre ziua ta, dar nu am avut curajul să comentez. Mi-a plăcut retrospectiva făcută de tine deşi nu am înţeles totul. Te admir. Eşti un rus adevărat, ca majoritatea ruşilor pe care i-am citit sau ascultat. Pun linkul aici pentru cei care vor citi cândva, cumva. http://vraji.wordpress.com/2013/06/28/sa-mi-traiesc/

      • Vladen zice:

        pai in cazul meu „sarut-mana” si „dumneavoastra” n-are legatura cu varsta ci cu faptul ca sunteti femeie :). asa ma adresez eu oricarei domnisoare sau doamne (intre 9 luni si 99 de ani) pana cand dansa imi cere sa trec la un ton mai familiar. daca si cand mi se cere, trec imediat. dar altfel nu mi-as permite.
        de ce ar fi pacaleala? adica de ce ar avea cineva de suferit daca afla ca textul citit nu e scris de cineva de 30 de ani ci de cineva de 60 de ani? ca tot textul acela e! eu, cel putin, nu cred ca mi-as schimba parerea despre ceva ce am citit in functie de varsta autorului (sau daca as face-o as face-o in sensul invers, adica as trata cu mai multa atentie si consideratie un text scris de cineva mai copt – pe motiv de experienta, nu din politete).
        imi pare bine ca ti-a placut! dar, te rog, nu ezita sa comentezi, mie imi place grozav sa primesc si sa raspund la comentarii. singurele comentarii pe care le triez sunt al trollilor romani nationalisti si, in trecut, pe cele ale prietenilor si colegilor (fiindca nu erau in romana).

  15. Şi ce dacă ţi-am făcut urările telefonic, atunci când mi-ai povestit despre „năvala” de la ora două din noapte? Mai spun şi aici, acum, fiindcă abia acu am reuşit să-mi fac timp să vin în vizită pe blogul tău. Şi cum să lipsească urările mele ? Aşa că LA MUUUUUULŢI ANI ! Cu sănătate să fie şi cu bună dispoziţie chiar şi atunci când bate crivăţul printre gânduri răzleţe! Bloggerii îţi vor fi alături gata de o glumă-două. Suntem mulţi şi tu eşti o albinuţă dragă, care aşterne pe sticlă numai povestiri „faine di tăt” ! Cu melodia m-ai făcut praf!!!!! Mi-a luat-o gândul înapoi ….

    • vax-albina zice:

      Mulţumesc pentru urări.
      Gândul poate s-o ia înapoi. Mintea doar înainte. Abia aştept să particip la lansarea cărţii tale, cu versuri pentru copii, de luna viitoare. Să ne anunţi pe toţi.

  16. arakelian zice:

    La multi ani cu putina intarziere. Sa fii sanatoasa, si fericita, si implinita, sa ne scrii cat de des ai ceva de spus, ca le spui bine!!
    P.S. nici eu nu as fi crezut ca esti balanta. Dar pana la urma, nu ne fac pe noi stelele, noi ne facem singuri lumea.

  17. simplyeating zice:

    Frumoase melodii. Pupici

  18. adevarul e ca ne prinde bine sa ne scoata, macar din cand in cand, cate cineva din mitoticurile si tipicarerile noastre convenabile. ca uite, chiar daca nu prea stim cum sa reactionam, chiar daca ne vine peste mana, sau peste rutina cea comoda, pana la urma constatam ca a fost bine.
    si, chiar asa intarziat ma inghesui si eu sa-ti doresc multi ani sanatosi, de care sa-ti tihneasca!

  19. Pingback: Cu obrazul lipit de geam | Iubesc Viaţa

Lasă un răspuns

