Progresiuni. Dino Buzzati.

dino buzzatiServus all,
(că dacă vă salut cu „servus toc” s-ar putea să fie mai greu de înţeles)
Nu. Nu e vorba de progresul meu în găsirea cărţilor căutate. Nici în aranjatul bibliotecilor. Aşa cum se întâmplă de obicei – am descoperit alte volume de răsfoit.
Şi vă transcriu două mici exerciţii de progresiuni  din fantasticul scriitor Dino Buzzati. Adică de genul unui „rezultat narativ de câteva rânduri, dezvoltând, doar progresiv, un motiv la alegere”. Mi s-au părut potrivite pentru a atrage atenţia voastră asupra autorului. Şi, de ce nu, la a vă provoca să preluaţi ideea progresiunilor…

Apelative

– Îngerul vieţii mele !
– Nani nani scump odor !
– Termină neisprăvitule !
– Cu tine vorbesc, măgăruşul ăla din banca a treia !
– La ora asta te intorci acasă, scumpeteo ?
– Nu, vă rog, lăsaţi-mă, domnişorule !
– Hai, scoală-te, leneşule !
– Ce dracu vrei să-mi faci domnule sergent ?
–  Felicitări, doctore !
– La ce te gândeşti, ursuleţul meu ?
– Şi mai sunt speranţe, domnule avocat ?
– Acum ajunge, drace !
– Nu vă va scăpa, stimate coleg…
– Dă un pup aici, excelenţoiule !
– Mă scarpini pe spate, iepuraşule ?
– Preferaţi să vă îmbrăcaţi, domnule ?
– Pe aici, vă rog, domnule senator !
– Acum trebuie să plec, motanule drag!
– Dacă-mi permiteţi, domnule preşedinte…
– Mi-l dai mie, bunicule ?
– Cum îşi mai merge, bătrâne ?
– Poate că vă amintiţi, maestre…
– Şi dacă apăs aici vă doare, excelenţă?
– Pace ţie, frate întru Cristos !
– Cum a plecat, bietul de el !

Bătaia în uşă

Toc toc cine-o fi? Bunicul cu daruri de Crăciun?
Toc toc cine-o fi? Giorgio? Dumnezeule, dacă se prind ai mei?
Toc toc cine-o fi? El trebuie sa fie. Pariez. Trec anii şi tot nu-i trece cheful de glume lui Giorgio al meu.
Toc toc cine-o fi? Tonino care se intoarce la ora asta? Oh, ce-ţi e şi cu baieţii ăştia!
Toc toc. Trebuie să fie vântul. Sau spiritele? Sau amintirile? Cine ar putea să mai vină la mine?
Toc, toc, toc.
Toc, toc.
Toc.

Update: Nu trebuie să cădeţi în tristeţe precum Drugwash.
Ca să vă fac să râdeţi am „compus” şi eu o progresiune.

Roşia.
– cât un strop de rouă,
– cât o zgrăbunţă de piper,
– cât o boabă de mazăre,
– cât o corcoduşă,
– gata roşia cherry.
– castronelul de salată o aşteaptă cu ceapa tăiată feliuţe.

Acest articol a fost publicat în Literatură, Politică de baltă, Scriitori uitați, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Progresiuni. Dino Buzzati.

  1. Drugwash zice:

    Coperta aia mă face să vreau să dau cu ochelarii de pereţi. Înfricoşător efect poate avea asupra minţii! Iar progresiile emană un aer cumplit de trist prin inexorabilul fade to black. Vara nu e un anotimp potrivit pentru trecere…

    • vax-albina zice:

      Pot să te rog să scrii o progresiune mai puţin tristă? O progresie întreruptă înainte de final, eventual? Sau despre creşterea roşiilor, că tot avem mici pasiuni comune. Ori despre ce vrei tu. Ştiu că eşti poet, dar o fi greu să te desfăşori la comandă.

    • vax-albina zice:

      A trebuit să pun un update. Ca să diluez tristeţea lui Buzatti. Sper să te amuze.

      • Drugwash zice:

        Ah, nu trebuia să te deranjezi pentru mine – sînt atît de labil încît mă apucă şi îmi trece la fel de brusc. Dar îţi mulţumesc pentru intenţia frumoasă. 😳

        Momentan sînt în plină progresie tehnică, inspiraţia poetică e undeva pe partea întunecată a minţii. Să vedem mai tîrziu cînd/dacă termin cu succes operaţiunile, însă nu promit nimic. 😉 Roşiile mele sînt cam mănate anul ăsta, probabil sămînţa prea veche. Ar trebui să găsesc alt subiect. 🙂

  2. abisurile zice:

    Mi-ai lasat gura apa. Si nu numai la figurat.

  3. Sonia zice:

    Progresiunile nu m-au impresionat. Dar salutul… Servus toc! Nu l-am mai auzit de aproape 30 de ani. Mulțumesc că m-ai făcut să mă opresc o clipă și să mă gândesc la alte vremuri. 🙂

  4. psi zice:

    eu am să mă limitez la scrierea lui buzzati şi am să spun că mie îmi place extrem de mult proza lui.
    şi pentru că este primul meu comentariu aici: bun găsit.

  5. B. zice:

    No, că înţăleg salutul, zic şi io servus toc; progresiunile nu mă interesează azi, asta e.

  6. Felicitari! Ai primit o nominalizare la WONDERFUL TEAM MEMBER READERSHIP AWARD: http://imaginecontinua.wordpress.com/2013/07/17/amprente-si-amintiri26/

Lasă un răspuns

