Vis cu poartă, posibil stelară.

portalCă dacă aş fi zis „portal” v-aţi fi gândit la portalurile netului.
Prin urmare delirez şi detaliez:
Eu nu visez legat. Vorbesc cu o persoană care se transformă în altă persoană şi nici măcar nu îmi dau seama în vis. Plec pe un drum şi ajung pe altul. Ba urc, ba cobor, ba sunt în casa părintească demolată, ba sunt la institut, într-un lift primitiv de trebuie să mă ţin de sfori. Ba sunt studentă, ba pensionară cu frica că nu am luat un examen şi că nu-mi vor da pensia. Ba nu găsesc cheia camerei la cămin, ba nu am dreptul să stau acolo că am îmbătrânit. Ba…ba… 😉 Recunosc că imaginile se repetă şi că spaţiile mi le amintesc repetat. Prostii.
Dar am avut un vis mai straniu. E drept că noaptea stau pe History cu extratereştrii (aşteptând „razboiul depozitelor” – Dane e despre tot felul de lucruri găsite cu preţ negociat, cu colecţionari adevăraţi şi cu şmecheri care iau uneori ţeapă). Deci s-ar putea ca asta să fie explicaţia.
Visam eu cum că mi s-a deschis un portal -adică o poartă spre nimic sau spre altceva – în colţul unei camere. Un fel de oglindă transparentă care vibra. Voi ce aţi fi făcut? Vă spun ce am facut eu. Într-o ordine aleatoare. Am sunat la 112 în ideea că am nevoie de cineva cu pistol pe partea asta a portalului în caz că iese vreo creatură neinteligentă de acolo. Mi-am chemat urgent odrasla şi un prieten ca să vină cu idei. Am aruncat prin portal o carte (proastă) şi a dispărut. Am aruncat niste monede şi au dispărut. Ca fost cercetator principal, cu certificat de inovator primit inainte de 89 (iar mă laud), am început să analizez. Am zis să trimit un text într-un borcan (nu am sticle goale) în care să scrie (au fost mai multe variante pe care le-am uitat) „Call 112 Romania” şi data pe care mă chinuiam s-o scriu într-un format recunoscut general. Să cuplez camera web pentru copiii mei, pentru poliţie şi pentru posteritate în caz că dispar…
Am zis să arunc o sfoară şi s-o trag înapoi ca să văd că nu s-a dezintegrat. Când mi s-a spus să leg pisica de sfoară m-am trezit îngrozită.
Alte spaime erau:
1. portalul se va extinde şi ne va absorbi;
2. chestia pe care eu o numeam portal va exploda;
3. unde voi dormi dacă în casă va intra armata;
4. să nu râdeţi – va apărea televiziunea  şi voi ajunge subiect de ştire.
După ce m-am trezit eram suficient de năucă pentru a continua cu presupunerile: Ar fi trebuit să trec/plec? Ce bagaje aş fi putut să-mi iau dat fiind că toate gadget-urile sunt pe bază de curent sau baterii? Haine de schimb şi o pătură am bifat în minte. Hârtie şi creion am trecut pe lista imaginară. Lumânări şi chibrituri. Ceva medicamente (deşi nu am în casă). Larousse şi o enciclopedie matematică. Ţigări.
Într-o situaţie reală, ca cea descrisă de visul meu, ce aţi fi făcut? Ce aţi fi luat cu voi?
Update: cele din vis nu s-au desfăşurat în mod secvenţial aşa cum vi le-am povestit. A fost o amestecătură de gânduri şi de acţiuni. Cu frică teribilă, dar şi cu luciditate. Abia aştept o repetare a senzaţiior.

Acest articol a fost publicat în Aiureli, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

34 de răspunsuri la Vis cu poartă, posibil stelară.

  1. abisurile zice:

    In primul rand nu stiu daca as fi indraznit „pasul” ca mi-s mai fricoasa din fire. Daca ar fi fost musai, mi-as fi luat o sticla cu apa, o paine , niste zahar si o carte de citit. Sau doua. Ah, si sa nu uit, ochelarii.

  2. Irina zice:

    Cu siguranță, eu nu i-aș fi trecut pragul 😆 . Sunt curioasă din fire, dar nici chiar așa.

  3. alma nahe zice:

    Aş lua tot pământul cu mine. 🙂 Da’ să ştii că nu eşti singura care visează extratereştri. De curând veniseră şi la mine vis, şi mă bucuram, le-am urat bun venit. I-adevărat, erau nişte omuleţi transpareţi şi minusculi, gelatinoşi şi mi-era teamă să mai merg, ca să nu-i calc. 🙂

  4. Sunt fan History şi nimic nu îmi scapă. Excepţie : extratereştrii ! Mă enervează de mor freza unui nene de acolo şi nu mă pot abţine să nu mă gândesc că extratereştrii i-au făcut asta. Neuitându-mă la emisiune pierd pare-se şansa de a visa chestiuni de natură futuristă. Aşa că visez normal, ancorat în realitate. 😆 De multe ori, cu ochii deschişi !

    • vax-albina zice:

      Dragă,
      viaţa ta (voastră) e interesantă şi fără vise. „Ezistă” o expli… pardon, o compensaţie pentru fiecare vârstă.
      Mă bucur că eşti fan History. Bănuiam.

  5. sultana zice:

    Nu mai visez de mult. Am doar, din cand in cand, cosmaruri. Demult, tare demult visam (color) ca zbor si nu puteam sa cobor la sol, deci tot un fel de cosmar. Asta e. Daca as fi visat ca tine, as fi introdus macar mana, sau capul, sa vad ce-i dincolo. 🙂

    • vax-albina zice:

      Eu sunt mai practică şi mai prevăzătoare. O sfoară era suficientă pentru a vedea că rămâne intactă. Ai fi vrut să rămân fără cap? Îmi pare rău că ai coşmaruri. Eu le-am avut doar în copilărie şi erau din cauza vegetaţiilor din nas sau gât (habar nu mai am) care nu lăsau creierul să se oxigeneze. Ia vezi.

  6. Sonia zice:

    Și eu mă uit la Extratereștrii antici. Deși încă oftez după canalele pe care nu le mai avem în grilă de ceva vreme, după Doctor G și un serial cu ceva crime greu elucidate (nu mai știu cum se numea). 🙂
    Nu știu cum cum aș fi reacționat în fața portalului descris de tine. Dacă nu aș fi leșinat sau rupt-o la sănătoasa, cred că m-aș fi apucat să scriu pe blog (despre întâmplare, evident). 🙂 Iar dacă, prin absurd, aș fi făcut pasul, țigările și bricheta nu le-aș fi uitat. Clar! 🙂

    • vax-albina zice:

      Cred că te gândeşti la ID-Discovery. Mă uit şi la ăla, dar nu la Dr. G. care imi pare ciudată cu morţii ei.
      Ce mă bucur că mai există fumători. Vom fi mai rari ca extratereştrii.

  7. mihaela zice:

    Eu il luam pe Zoe, nu musai din romantism lesinat ca n-as fi putut trai fara el pe acolo, dar daca muream eu la extraterestrii el de ce sa ramana fericit pe Pamant?

  8. dordefemeie zice:

    Eu am avut vise repetitive, in tinerete. Visam exact acelasi vis in fiecare noapte. Daca nu mi s-ar fi intamplat mie, n-as fi crezut nici in ruptul capului ca e posibil asa ceva. Apoi am mai avut o ciudatienie de vis. Ciudatenie pentru ca a doua zi am vazut la TV exact aceleasi imagini, flimate din acelasi unghi… era vorba despre un atentat de prin tarile arabe, nu mai stiu exact. In rest visez normal :-). In locul tau nu treceam dincolo nici de frica…

    • vax-albina zice:

      Niciodată nu voi şti ce înseamnă un vis „normal”. Nimic nu-mi pare normal la un vis. Chiar experienţa ta o dovedeşte. M-am trezit totuşi în această lume şi nu-mi dau seama ce am pierdut.

  9. Drugwash zice:

    Aş fi plecat din lumea asta fără să-mi iau măcar o batistă. Fuck it (cum bine spunea Sir Hopkins în ‘360’)!

    • vax-albina zice:

      Se pare că speri că în cealaltă lume nu există (scuze) muci şi mucioşi (sic). Ar fi o chestie.

      • Drugwash zice:

        Nu, ideea era că n-aş avea chef nici măcar să le flutur din cealaltă parte batista în semn de „fuck you very much, I’m through with this stupid world! Ta-ta!” 🙂

        • vax-albina zice:

          Asta-i lumea noastră. Alta n-avem. Poţi, însă, să-ţi imaginezi că vei ajunge într-o lume şi mai rea? Doar de piatră, de exemplu, fără pomi şi plante verzi. Şi chiar fără computere? Cum ar fi pentru tine o altă lume mai bună, cum ar fi mai rea?

          • Drugwash zice:

            Nu trebuie să-mi imaginez; stai să mai treacă vreo doi ani şi-o să trăim cu toţii în lumea aia şi mai rea.

            O lume mai bună e deja utopie, nu se va întîmpla decît cînd va dispărea rasa politicianului şi gena răutăţii din oameni. Yep, that’d be… never. Treaba e că la ambient ne mai putem adapta, dar cînd nu te poţi înţelege cu propria rasă – mă refer la umanoizi – atunci fie planeta cît de ospitalieră, tot un iad e.

  10. Mirela zice:

    Primul impuls cand am citit a fost sa spun ca m-as fi bagat acolo imediat, dar asta numai pentru ca gandul meu continea si garantia ca ma pot intoarce cand vreau… daca insa e o cale one way, parca m-as mai gandi. Oricum, m-as duce foarte aproape si as incerca sa vad si sa aud ceva de dincolo si, ca si tine, as arunca obiecte catre „vartej” ca sa vad ce se intampla. Frumos vis, chiar daca straniu…. sau tocmai de-aia.

    • vax-albina zice:

      Să fiu sinceră – am combinat cele visate (cu o senzaţie teribilă de real) şi cele gândite după. Inclusiv frica de a mă apropia părea reală. Sper să se repete.

  11. Cuvânta zice:

    Eu cred ca puneam o mana, un picior, ceva, caci nu as fi rezistat fara sa simt macar compozitia portalului! Si mai cred ca as fi filmat si fotografiat portalul si apoi as fi chemat ajutoare. Cuminte, stiu 😀

  12. Pingback: Mai mult decât o simplă zi a săptămânii | blog de iarnă (și nu numai)

  13. Pingback: Mai mult decât o simplă zi a săptămânii | Anotimpuri

Lasă un răspuns

