Păţanie pe net

Oare sunt singura fraieră? Cum de m-au găsit? Urmează povestea:

Mă duc eu dis de dimineaţă prin google ca să caut modul de administrare al unui medicament simplu, primit de o vecină, fără prospect. Normal că ajung pe un site, aparent serios, cu indicaţii pentru tot felul de pastile. Buuun. Vedeţi mai jos ce mi-a apărut pe ecran, de nu mai putem citi ceea ce mă interesa.

prima imagine
Hopa, îmi zic eu. Eu, care cred în cele scrise. Zice mesajul că nu e glumă. Şi dau click. Apare un al doilea mesaj:

a doua imagine
Măi, măi. Am mai primit eu premii de mii de euro prin SMS şi nu am crezut. Dar, dacă…
Ştiu şi că că eu mi-am dezactivat recent Adblock şi mai ştiu şi că site-ul e vizitat, probabil, de bătrâni şi de bolnavi. Dar ce puteam pierde? Am mers mai departe şi a urmat mesajul final:

a treia imagineGata. Stop. Deja au bagat „poate” de unde, anterior, câştigul era dat ca sigur. M-am oprit şi am început să mă întreb cum de au voie unii să facă şmecherii. La străini văzusem genul acesta de mesaj. La noi, nu.
Sunt, insă, curioasă cât m-ar fi costat acel SMS.
Şi cât de mizerabil poţi fi ca să profiţi de un site cu informaţii reale şi de naivitatea oamenilor.

Oare am pierdut un Ipad sau doar am câştigat o nouă experienţă negativă?

P.S. Staţi liniştiţi. Nu am dat nici numărul de telefon, nici alte informaţii.

Update 19 iulie

Am primit ieri prin POŞTA ROMÂNĂ următoarea carte poştală.  Drăguţa de poştăriţă a spus că toţi colegii ei sunt obligaţi să o distribuie (şi m-a atenţionat să nu mă las păcălită). Întrebarea mea e: cine câştigă şi ce câştigă?  O bază de date cu fraieri? Se spală nişte bani murdari şi cel care „trebuie” se alege cu maşina şi banii? Mister.

carte postala fata

carte postala verso

Acest articol a fost publicat în Aiureli, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

29 de răspunsuri la Păţanie pe net

  1. dordefemeie zice:

    Cu siguranta n-ai pierdut nimic, dar pierdeai daca trimiteai acel SMS!

  2. Dan zice:

    La câte greşeli de ortografie au făcut… n-ai pierdut decât puţin timp.

  3. Drugwash zice:

    Dacă ai Firefox, instalează add-on-ul FlagFox (nu ştiu dacă e disponibil şi pentru alte browsere). În bara de adresă vei vedea un mic steag naţional care indică unde se află în realitate site-ul respectiv. Indiferent de aşa-zisa locaţie a domeniului (să zicem că era .ro), serverul pe care se află fizic fişierele site-ului respectiv pot fi în orice loc de pe pămînt. Din cauza asta, site-ul va răspunde legilor din locaţia fizică. Dacă site-ul era localizat undeva în Tuvalu sau aiurea în tramvai, pas de-i dă în judecată, fiindcă există locuri speciale unde se pot face oricîte scam-uri fără frica vreunei legi.

    Chestii de genul ăsta păţeam acum 15 ani, cînd conexiunea era pe dial-up şi existau dialerele care formau un număr de la mama naibii şi te trezeai cu cîteva milioane de plată pe factura Romtelecom. Însă de cînd cu Spyware Blaster şi add-on-urile din Firefox (NoScript, Ghostery, QuickJava, Remove It Permanently, Redirect Cleaner şi altele), reclamele şi scam-urile nici nu mai ştiu cum arată. Ai greşit de la pasul unu, trebuia să închizi acel floating window (dacă era posibil) sau dacă nu, să închizi pagina şi să introduci întreg domeniul în lista de blocări. No mercy!

    Poate acum înţelegi (şi totodată ceilalţi care mai citesc) de ce urăsc atît de mult reclamele şi pe cei ce se coboară la nivelul lor.

    • vax-albina zice:

      Mulţumesc mult pentru sfaturi. Credeam că te-ai supărat pe mine. Promit să te urmăresc fără să te sâcâi.

      • Drugwash zice:

        Cu plăcere! De ce să mă supăr? Nah, doar că n-am avut ce spune sau aveam prea mult acru în gură şi nu voiam să o iau razna. De urmărit nu ştiu unde ai să mă urmăreşti, poate cînd ies la magazin, o dată pe lună. 😀

        • vax-albina zice:

          Ştii cu siguranţă că suntem mulţi cei care te citim.
          Poţi scăpa de stresuri doar scriind. Nu închide blogul. Fă o pauză şi promit că te vom aştepta. Sănătoşi să fim.

          • Drugwash zice:

            Cred că asta spune tot. Nu că m-ar interesa aşa ceva – e prima şi evident ultima oară cînd m-am uitat acolo – însă cifrele nu mint. Din decembrie 2007 şi pînă acum… să fim serioşi! Chiar şi cu un an jumate de pauză cît n-am avut deloc acces la Internet (şi uite că am supravieţuit!), tot e mai puţin decît unii care au „ieşit pe piaţă” cu două-trei luni în urmă.

            Dar n-are importanţă, fiindcă hotărîrea odată luată va fi dusă la bun sfîrşit. Îmi respect cuvîntul dat, chiar dacă sînt singurul căruia îi mai pasă de asta, într-o lume în care valorile sînt (pe) moarte. Şi da, sănătoşi să fim!

            • vax-albina zice:

              Dacă cei aproape 100 de oameni care te urmăresc nu contează, fă ce vrei. Nu credeam ca scrii pentru trafic. Îţi doresc succes în realizarea tuturor celor dorite de tine.

              • Drugwash zice:

                Je m’en fiche de trafic şi ştii foarte bine asta. Ideea e că ceea ce scriu nu se potriveşte în contextul actual, nu caută nimeni balivernele mele, iar inspiraţia – de oriunde va fi venit ea odată – s-a dus. Mai mult, adevărurile crude sperie şi îndepărtează, nimeni nu vrea să vadă realitatea, se complac toţi în atmosfera de bine creată de fiecare în jurul propriul eu şi orice mică zgîrietură le repugnă. Eu şi lumea am devenit din ce în ce mai incompatibili. Ce să mai caut eu aici, te întreb? Dragoste cu sila nu se face! Iar eu nu mă pot preface că viaţa-i roz, ca să le-o pictez astfel celorlalţi în cuvinte. Nu pot minţi, nu sînt politician!
                Aşa că singurul lucru de bun-simţ pe care-l pot face e să tac. Şi să nu crezi că tăcerea nu doare…

  4. Mirela zice:

    Nu ai pierdut nimic si ti-ai si salvat niste bani, cei cu care ai fi fost taxata pentru SMS. Sau mai multe SMS-uri, in lanț, ca e posibil si asa….. dar oricum, sa tii minte ca astfel de abureli circula de multi ani si ceea ce trebuie sa faci e sa inchizi fereastra imediat ce ea ti s-a deschis. Atat. 🙂 Chiar daca spune ca nu e o gluma…. ca nu e gluma, e doar sarlatanie.

  5. La loc cu Adblock Plus ! Și ai grijă la pățania unei vecine umpic mai în vârstă (știu că a fost dată „speța” și la televizor dar am crezut că e o găselniță jurnalistică și că nu pot exista oameni atât de naivi – m-am înșelat). Eram în poartă și o văd pe biata femeie ieșind precipitată pe poarta ei, plângând. Am întrebat-o ce a pățit, ce i s-a întâmplat. Mi-a spus că a primit un telefon cum că fiica ei a accidentat pe cineva cu mașina. Cel de la telefon s-a prezentat ca fiind avocat și i-a spus că, pentru a nu se ajunge la poliție unde fiica ei riscă să i se deschidă dosar penal, victima accidentului ar fi dispusă să își țină gura contra sumei de 100 de milioane. Se jura că apoi i-a dat-o și pe fiica ei la telefon dar nu prea a înțeles mare lucru de la ea ”printre hohotele de plâns” decât că ”să aducă banii, să o scape”. Și se grăbea acum spre un parc să ducă banii „avocatului”.
    I-am reamintit femeii că fiica ei are piciorul în ghips de o săptămână și că e greu de crezut că ar fi condus într-un picior. Apoi am întrebat dacă pe fiică-sa o sunase. ”Păi de ce să o sun ? Că mi-o puse ăla la telefon plângând.” Am convins-o să sune și s-a convins că era să se ușureze de banii de înmormântare. Culmea e că, în ciuda insistențelor mele i-a fost frică să meargă la poliție să povestească despre asta. I-ar fi prins pe nenorociți fiindcă avea stabilită o oră și un punct de întâlnire. Dar tot spunea că îi e frică de „răzbunarea” ălora fiindcă i-ar fi dat pe mâna poliției.

    • vax-albina zice:

      Am scos suplimentele caci am avut impresia ca mergea mai greu Firefox-ul. Le pun la loc ca nu am chef de alte stresuri. Am vazut si eu povestea cu pacalitul prin telefon. Am primit si SMS pt 2000 euro si i-am reclamat la operatorul de telefonie. Asta de azi nu am mai patit-o.

  6. B. zice:

    Îmi pare bine că nu ai dat curs şarlataniei, îmi pare rău că nu am citit mai devreme, să-ţi fi scris (atât cât mă pricep!) ce să faci şi ce să nu faci în atare situaţie, dar îmi pare bine că a fost vigilent şi amabil D. şi ţi-a scris, mult înaintea mea (şi, îmi pare rău că a luat hotărârea greşită! poate-poate se răzgândeşte, a tăcea e una, a şterge e alta, şi-apoi, există multe alte opţiuni, e atât de evident!).

    • vax-albina zice:

      Bazaie-l si tu, draga B(ee). Poate isi revine.

      • B. zice:

        Cât p-aci c-aş face ce-mi spui dar mi-e că am încercat deja de trei ori, dacă nu punem la socoteală şi-a patra, c-am scris şi la ‘jelania’ de pe blogu-i, unde nu mi-a răspuns. Am scris în trei locuri diferite, şi-o fi citit, barim într-unul… dacă nu în toate trei. Să fie ăsta semn că-i făr’ de folos bâzâiala, m-oi fi transformat brusc într-o bleagă babă buimacă bine bâjbâind blogosfera-n brazde bulgăroase bordurate binişor cu bune intenţii… şi, tot degeaba!?

  7. abisurile zice:

    Te-ai oprit la timp.

  8. Sonia zice:

    🙂 Sunt convinsă că ai știut de la început despre ce este vorba. Dar ai dus jocul mai departe ca să vezi ce se întâmplă. Evident te-ai oprit acolo unde devenea periculos. 🙂 Am jucat și eu o dată, la telefon, rolul naivului. Un individ încerca să mă convingă să tastez un cod (știam clar că este unul de reîncărcare a unei cartele). M-am oprit când mi-a cerut să introduc suma. 100 de euro ar fi fost paguba dacă înghițeam gălușca. 🙂

  9. Lotus zice:

    Ăstea sunt prostii. Pur și simplu tot ce apare pe net cu „ești vizitatorul nr, ai câștigat” sunt, în proporție de 110%, scam-uri. Unele pagini e posibil să fie infectate. Iar site-urile pe care apar sunt și ele cu semnul întrebării, dacă nu cumva ai deja viruși pe PC-ul propriu, care inserează acele reclame…

    Deci nu le da atenție. Nu-ți trebuie add-block, omul e cel mai bun agent de securitate. 🙂

    • vax-albina zice:

      Corect. Iar eu sunt paranoica. Totusi am vrut sa vad pana unde se ajunge cu mesajul „castigator”. Poate verifica cineva ce e cu numarul dat pt. SMS. Zic si eu.

      • Lotus zice:

        și dacă verifică, ce să facă? probabil e un număr care te taxează mult, o parte din bani merg spre autorul prostiei. e plin netul de așa ceva. nici măcar nu sunt strict ilegale, nu te pune nimeni să dai click…

  10. Lotus zice:

    PS: Dacă vrei ceva care merge repede, la browser mă refer, poți încerca o variantă de Chrome. Nu chiar Chrome, că e suspect de diverse, Google vrea să strângă cât mai multe date despre toată lumea, dar poți încerca SRWare Iron sau Comodo Dragon. Familia asta de browsere e cea mai rapidă și deja există extensii (echivalentul suplimentelor din Firefox) pentru aproape orice. Firefox este lent și greoi.

  11. Pingback: Telegramă | Jurnal de fraieră

Lasă un răspuns

