滝桜空より降りぬ天花かな

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=464188610326726&set=a.373883669357221.88135.332094860202769&type=1&theater

Titlul va fi explicat mai jos.
Nu e spam. E doar un haiku.
Dar inainte de a vorbi în versuri (eventual 5-7-5) să vi le zic în proză. Că proza ne omoară.
Un subtitlu pentru liniştea noastră ar putea fi cel de mai jos.


Primăvara pe străduţa mea

Care primavară? Cum care?
Cea care roteşte valuri de praf, coji de seminţe, pahare de plastic şi pungi de tot felul pe străduţele din jur, unde nimeni nu mai stropeşte şi nimeni nu mai mătură.
Cea care se iţeşte, totuşi, unde te aştepţi mai putin. La rădăcina caselor. Şi cum ştiţi că eu nu ies decât pe-aici, prin apropiere, vă pun poze cu primavara descoperită ieri.

papadiepapadia

Declar că e pentru prima oară când mă bucur că măturatorii nu au mai trecut pe stradă. Ghiciţi voi de ce. Aşa pot avea o imagine cu viorele, florile mele preferate.

rostopasca

viorele

Primavara adevarată e cea pe care o vad pe bloguri prietene, care imi amintesc despre cum ar trebui sa fie. V-aş da chiar linkurile către Aura, Simona, Daiana, Ilinca, Dragoş, dar mi-e ruşine să mă lipesc de cei cu grădini care se trezesc la viaţă şi care oferă flori adecvate. Le admir de la distanţă şi, cu ajutorul lor,  voi trece privind prin anotimpuri.
Nu fiţi trişti.

Adaug un haiku şi linkul spre el:

Flori de cireş
căzând din aer
dumnezeieşte

Cherry blossoms
falling from the air
heavenly

滝桜空より降りぬ天花かな

Takizakura sora yori furi nu tenka kana

http://patricialidia.wordpress.com/hidenori-hiruta/haiku-despre-primavara-spring-haiku/

PS. Primăvara există. Trebuie doar s-o vedeţi.

Acest articol a fost publicat în Aiureli, Literatură, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la 滝桜空より降りぬ天花かな

  1. P-oăi sigur că există primăvara! Există în fiecare mugure ce stă să plesnească, în fiecare fir de iarbă ce-şi îndreaptă vârful spre cer şi-n fiecare floare, mică sau mare, care-şi deschide corola zâmbind soareluii. Şi obligatoriu, primăvara există în orice suflet!
    Cu mare drag am poposit la tine şi-ţi aduc un cântec drag mie..http://www.youtube.com/watch?v=aGUA0GGqTAY. Audiţie plăcută!

  2. Mirela zice:

    Uite încă un Macedonski, să mai spui tu că nu stau cu ochii pe tine 🙂

  3. Drugwash zice:

    Viorele sînt? Hm, acum înţeleg. Elly spunea, la mine, c-ar fi toporaşi însă nu au mirosul despre care vorbea aşa că m-am mirat. Şi mie îmi plac, mă bucur că le-am salvat şi că acum s-au întins.

    Alături de viorele cred că e rostopască, după frunze. Am şi eu cuiburi-cuiburi, din păcate nu ştiu ce să fac cu ea. Ştiu că seva e folositoare la răni (conţine tinctură de iod), însă n-am idee cum/dacă se poate colecta şi păstra.

    Primele două ar fi păpădie sau… dar mai bine nu spun denumirea populară. 😀 Da, şi ea creşte la mine, la cît de neîngrijită e grădina.

    Să fi văzut cum zburau prin aer petale de flori de corcoduş, cu vîntul puternic ce s-a abătut prin zonă de ceva vreme… Pe la poartă zici c-a nins, cu atîtea petale albe. 🙂

    Îmi pare rău că n-ai acolo un mic colţişor verde. Am locuit şi eu la bloc vreo douăzeci de ani şi mi-a lipsit curtea, grădina… dar asta pînă m-am obişnuit, căci omul se adaptează la orice, mai devreme sau mai tîrziu. Acum, după ce am revenit la casa părintească, n-aş mai pleca de aici decît în jos. 😉 Din păcate, or să fie ceva probleme anul ăsta, poate şi la anul – cred c-am să scriu ceva, nu ştiu…

    inima mare
    dăruieşte florile
    din suflet curat

    Domo arigatou gozaimashita!

    • vax-albina zice:

      Dragoş,
      Rostopasca se poate usca. Scrie pe formula-as cum se pastrează şi la ce foloseşte. Idem păpădia. Viorelele le presezi şi apoi confecţionezi felicitări personalizate cu versuri potrivite. Poate pui şi de-o afacere cu plante medicinale. Brr. Mă transform în soacră.
      Mai bine rămâi poetul aerian, plin de talent. Mulţumesc pentru versuri. Eşti altfel.

  4. abisurile zice:

    Da, desigur, in ordine : sa-ti dai seama ca e timpul sa iesi din ale tale, sa te opresti un pic si sa privesti in jur, sa deschizi ochii si sa simti. Restul va veni de la sine.

  5. Sonia zice:

    E frumoasă primăvara de pe strada ta. 🙂 Și la fel de adevărată ca cea de pe blogurile prietene (fain ai spus asta cu blogurile).

    • vax-albina zice:

      Sigur că e frumoasă. Poate am exagerat puţin arătând doar plante chinuite, nu şi pomişori înfloriţi în curţile oamenilor. Cât despre bloguri, ele devin tot mai mult lumea mea. Cu grădini, cu imagini din călătorii, cu gânduri, cu poeţi şi cu cărţi.

  6. simf zice:

    papadia e vestitorul primaverii, nuuu?:) oriunde, oricum primavara e frumoasa. fie ea si in crapaturile asfaltului sau pe bloguri.

    • vax-albina zice:

      Draga Simona,
      e clar ca vrei sa ma consolezi. Tu, cu blog, cu o gradina superba, cu aer curat, cu pisici si catei care sunt liberi, cred ca esti cel mai fericit om pe care-l stiu (virtual). Sper sa fii.

  7. simf zice:

    sunt, chiar sunt. pentru asta imi place sa impart bucuria pe blog. mai mereu cand ies in gradina ma gandesc la „prietenii mei de net” care stau in aglomerari urbane, in apartamente, cu animalutele lor. si-atunci as vrea sa va pot trimite un pachet de verde cer soare libertate.

  8. Pingback: Scurt pe doi. Săptămâna 2. | Graffiti-uri pe pereţii "Gării pentru doi"

Lasă un răspuns

