Mă tot gândesc la soluţii. Dacă aş fi…

Dacă aş fi o entitate drăcească, cu puterea de a face ce vrea(u), aş găsi o pedeapsă pentru cei din spatiul public, cei care sunt teribil de convinşi că deţin tot adevărul de partea lor. Fie ei ce-or fi şi având ei principii rigide. Pentru cei care se au precum câinele cu pisica.
Într-o peşteră mică (ştiu unii despre ce vorbesc), cu umbre pe pereţi, i-aş închide câte doi, pe rând, fără cărţi, muzică, tv şi presă, suficient de mult încât să se cunoască reciproc şi să accepte forţa şi slăbiciunea celuilalt.
E uşor să te exprimi virtual, greul apare când trebuie să-l înţelegi şi să-l suporţi pe adversarul tău şi să găseşti idei comune.
Într-o ordine aleatoare şi ţinând cont de ştirile recente aş face următoarele perechi: Elena Udrea şi Vasile Blaga, Sorina Matei şi V. Ciutacu, G. Cartianu şi Mircea Badea, Crin Antonescu şi C. Kovesi, Victor Ponta şi Tokes, Cristoiu şi Gâdea, C. Voicu şi Macovei. Brrr. Dar… Fiecare ar avea de învăţat. Intransigenţa ne va distruge.
Pe Băsescu l-aş închide cu Pleşu. Sunt sigură că va aparea astfel Jurnalul din peşteră. Iar Băsescu va învăţa noi tehnici de manipulare după ce i se vor povesti istorii cu sofişti.
Şi tot aşa. Un demolator cu un constructor. Un ateu cu un credincios fanatic. Un iubitor de câini cu o pisică şi viceversa. Un om foarte deştept cu unul prost. Clar destul?
Acum chiar ca am reuşit să vă supăr. Sau nu?
Nu vreau să atac oameni, vreau doar să exemplific ideea. Poate vom scăpa de încrâncenare şi de limitări. Poate vom reuşi să vedem partea bună a celor cu care ne batem şi vom depăşi blocajul general. În interesul României.
Aveţi alte sugestii?
PS. Şi ca să fie în stilul blogului (căci îmi place să fac aluzii la cărţi interesante) trebuie să adaug ceva. Făcând eu diversele asocieri de mai sus, mi-am amintit o nuvelă deosebită, scrisă, pe vremuri, de Ion Lăncrănjan (Toamna fierbinte), despre Ion şi Gyury obligaţi de soartă să stea alături şi să se înţeleagă, cumva, înaintea morţii.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Mă tot gândesc la soluţii. Dacă aş fi…

  1. Vreau și eeeeeeuuu… Cu Diana !
    Acum lăsând gluma deoparte, ideea ta e bună. Spun asta deși sunt de părere că în felul ăsta cei enumerați doar s-ar înjumătăți. Și tot nu ar fi rău. Cei de mai sus sunt, fiecare în parte, Dumnezei pe pământ. Atât de convinși de faptul că ei dețin adevărul suprem că nu-i văd cedând nici cât negru sub unghie.

  2. Drugwash zice:

    N-ar fi mai bine să-i luăm pe toţi de-o haripă şi să-i aruncăm în lună, ca să ne răsară acei Oameni care nu au nevoie de antagonisme pentru a fi Oameni, dedicaţi Binelui şi semenilor lor?

  3. albescu zice:

    La prima vedere mi-a venit sa rad. Apoi mi-am adus aminte de un gand care mi-a rasarit cand priveam gagurile cu Stan si Bran. Am ras cu pofta cand la un moment dat mergand ei linistiti pe o strada plina de balti, s-au scufundat pana la brau intr-una care era de fapt o lucrare nesemnalizata, de canalizare probabil. Dupa cateva secunde de ras sanatos, am realizat ca daca as fi in locul lor nu m-as fi amuzat atata. Deci, mutatis mutandi, intrebarea ta mi-a nascut o alta intrebare: cu cine ar trebui sa fiu eu inchis pentru a ispasi greseala de intoleranta pe care probabil o fac fara sa vreau…. Am exclus cazul de a fi in aceasi celula cu dna Udrea cu ale carei idei (daca sunt ale ei) nu ma impac de loc, ci incerc sa ma gandesc la persoanele din anturajul meu, cu care am avut si inca mai am multe conflicte sau divergente de pareri… Pentru ca, in ultima instanta schimbarea acestei societati trebuie sa inceapa cu mine! Nu sunt religios, dar chestia cu piatra ramane valabila…

    • vax-albina zice:

      Râzi tu, râzi, Harap Alb…
      No, şăzi bine. Reconsider: pe Pleşu îl pun cu A. Marga şi pe tine cu Băsescu ca să-l ajuţi (să NE ajuţi) să iasă din politică şi să citească SF adevărat.

      • albescu zice:

        Basescu nu e in anturajul meu ca sa il accept, nimeni nu mi-a facut cunostinta cu el, si in plus, Basescu, fara sa fi citit SF, aplica cu talent nativ genul de SF care mi-a otravit tineretea si anume anti-utopia, care este un gen adevarat in SF.
        Apropo, ai citit in Almanahul Anticipatia 84 „Regii nisipurilor”?
        De fapt eu am incercat sa spun altceva. Nu vom reusi niciodata sa-i schimbam pe cei cu care nu venim in contact direct, dar daca reusim sa-i schimbam (in bine) pe cei de langa noi sunt sperante ca din aproape in aproape, in cascada, sa se schimbe si ceilalti. Chestia cu bataia de aripa a unui flutur cu consecinte dezastruase in Pacific poate fi adevarata, ma gandesc…

        • vax-albina zice:

          Nu ştiu ce să răspund. Din cauza lui Băsescu m-am certat cu cea mai veche prietenă, pe care o cunosc de pe când aveam 3 ani. Ca să dau un semn potrivit postării – promit să o sun diseară. Iar fluturele l-am descoperit, acum multă vreme, în scrierile lui Solomon Marcus. Tu?

          • albescu zice:

            Iarta-ma ca iti raspund asa de tarziu si te rog, pentru ca iti raspund astazi sa nu crezi ca e o gluma! Te rog sa nu te superi, dar cred ca certandu-te cu prietena ta i-ai facut lui Basescu un seviciu, i-ai dat satisfactie! Asta a vrut Basescu, sa fim jucatori, adica oponenti, sa ne infruntam si societatea sa se atomizeze, sa nu ne mai intelegem unul cu altul. Divide et impera!!! . Mai frumos ar fi sa fim toti parteneri, unii asociati in grupul iubitorilor de flori, altii (sau o parte) in cei care apreciaza drumetiile, etc Incompatibilitatea dlui Basescu cu acest fel de gandire devine evidenta o data ce s-a dezis de singurul partid care-l aprecia, PDL. Iar cand salariatii tai inventeaza o structura din care ei fac parte ca sa-ti demonstreze admiratia lor inseamna ca am ajuns in zona penibilului din Epoca Ceausescu. Dar sa lasam asta! Cand am publicat Regii nisipurilor, m-am gandit in primul rand la ideea de rautate. Cand vrei sa-ti satisfaci orgoliu supunandu-i pe altii la chinuri pentru a le obtine o obendienta totala, exista riscul de a fi devorat de propriile tale victime! N-am crezut o clipa ca soarta lui Ceausescu ar putea confirma mesajul nuvelei. Dar asta n-are nici o importanta acum! Mai important ar fi sa-mi spui daca ai dat telefonul promis si cum au evoluat lucrurile… Cu fluturele mai vorbim …

            • vax-albina zice:

              Am vorbit. Sigur ca am vorbit. Si am aflat ca supararea ei pleca de la un CD de revedere pe care eu afirmasem, peste ani de zile, ca nu l-am primit si de fapt o rugasem sa-l tina ea. Scleroza.

        • vax-albina zice:

          Eu înţeleg ce vrei să spui. Dar, pentru tinerii care mă citesc, trebuie să dau un link care să le explice ceea ce suntem: http://ro.wikipedia.org/wiki/Regii_nisipurilor

  4. slowaholic zice:

    O idee grozavă! Doar că tare mi-e că limitările și îngustimea acelora limitați și înguști s-ar încăpățâna să nu priceapă nimic din toată treaba asta. Însă ce bine ar fi dacă ar lăsa puțin orgoliul și încrâncenarea de-o parte… 🙂

  5. Hop si eu zice:

    Eu ma gandesc la o solutie sa scap de Gadea asta, omul e din ce in ce mai prost si tine mortis sa afle toata lumea despre nivelul lui intelectual scazut. De luni de zile se tampeste tot mai tare si nimeni nu baga de seama ? Oi fi eu alaturi cu drumul ? In schimb mie imi place Ponta, desi ma jur ca n-am devenit probasista, ci incerc doar sa gandesc din diverse directii, ascultand parerea tuturor.

  6. eu tot visez de la o superemisiune de confruntari de opinii, batut apa in piua si balacareli mishtocaresti, animata de-o echipa formata din personalitati de vaza ale televiziunii romanesti: badea si banciu!

  7. irenadaiana zice:

    cred ca pana una alta in pestera asta a noastra s-au gasit doar hotii cu prostii. Cine credeti ca bate? 😦

Lasă un răspuns

