Îmi asum riscul…

.bentitade a vă supăra pe unii dintre voi.

Şi, plagiind melodia Angelei Moldovan, vă declar că mi-am luat bentiţă nouă.

Context: http://www.cotidianul.ro/o-eleva-amenintata-cu-moartea-pentru-ca-a-purtat-o-bentita-tricolora-209265/ (cu un număr imens de comentarii)
P.S. Mulţumesc Dane.

Atât.

Acest articol a fost publicat în Politică de baltă, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Îmi asum riscul…

  1. Drugwash zice:

    Copiii, în inocenţa lor, sesizează anumite lucruri şi acţionează sub impulsul sincerităţii.
    Adulţii, în perversitatea lor bolnavă, creează şi exacerbează disensiuni pe care apoi tot ei se prefac a le ameliora.

    Nu culorile şi alăturarea lor sînt problema, ci duşmanii unităţii oamenilor. Ei ştiu că în unire stă puterea şi fac tot posibilul să dezbine, numai ca să păstreze ei puterea.

    • vax-albina zice:

      Dezbinare, manipulare, deformarea adevarului, devierea atentiei de la problemele comune, Totul pare un joc. Dar implicarea copiilor depaseste puterea mea de intelegere. Si, chiar daca e posibil ca fetita sa greseasca, ma simt obligata sa-i fiu alaturi.

      • Drugwash zice:

        Astea-s probleme de psihologie şi cine face aşa ceva a comandat în prealabil studii psihologice amănunţite. Lucrurile nu pleacă de la ai noştri; sînt prea proşti, prea servili şi prea „curve” – ei doar execută ordinele primite şi dau din coadă cînd li se aruncă ciolanele golite de carne.
        Iar copiii sînt doar manipulaţi, prin toate mijloacele posibile. Interesul general e să nu fie unitate şi înţelegere, pentru că nu trebuie să mai existe o naţie română şi un teritoriu numit România. Noua Ordine Mondială are scopuri mult mai „înalte” şi pentru asta trebuie distruse TOATE graniţele, de ORICE FEL ar fi ele.

        Şi pînă la urmă, problema fundamentală nu este ce se vrea pe viitor şi ce va fi, ci pe mîna cui încape viitorul. Fiindcă atîta vreme cît oameni răi, perverşi, avari şi – în ultimă instanţă – proşti acced şi sînt menţinuţi în structurile de conducere ale lumii, orice lucru bun va fi folosit în scopuri rele. După cum s-a spus de atîtea şi atîtea ori: „guns don’t kill people – people kill people”.

        • vax-albina zice:

          Ma asteptam sa comentezi la recenzia cartii despre Rousseau. M-am gandit (si) la tine cand am scris-o.

          • Drugwash zice:

            Iartă-mă! Am citit articolul, dar nu mi-am găsit cuvintele puţine potrivite, iar cele multe n-ar fi făcut, probabil, un bine articolului. Aşa că am ales să mă retrag în tăcere, pînă mi se mai decantează gîndurile. În plus, nu-mi amintesc să-l fi citit pe Rousseau, iar părerea altuia despre el şi/sau scrierile lui nu poate fi altfel decît subiectivă, aşa că probabil m-aş încăiera mai mult cu autorul decît cu subiectul scrierii. Iar traducerile… ah!

            Oricum, sper să reuşesc să revin acolo cu ceva cît de cît clar, nu cu „spor la plantat copăcei”, căci dacă ar fi să se citească regulamentul cu atenţie, s-ar vedea că asemenea comentarii de doi lei n-au nici o valoare pentru iniţiatorii campaniei.

            • vax-albina zice:

              Na ca m-ai facut curioasa. Eu l-am citit si in romana si in franceza. Cum eram foarte tanara, dar aceiasi naiva, ca sa nu spun fraiera, – mi-a placut.

              • Drugwash zice:

                Naivitatea e sublimă – important e să nu cadă pe mîini greşite şi să profite alţii de ea. 😉

                Îmi pare rău că nu am aprofundat franceza la vremea cînd chiar aş fi reţinut ceva. Singura tentativă oficială a fost în trimestrul 3 din clasa întîi, apoi s-a abandonat ideea în favoarea englezei, după care dintr-a cincea s-a adăugat germana. Toată franceza mea s-a decantat din Edith Piaf, Joe Dassin, Charles Aznavour şi mai apoi Celine Dion, Helene Segara şi o scurtă incursiune în episoadele de început ale serialului „Sous le soleil”, pe vremea cînd era difuzat de TVR2, cu mulţi ani în urmă.

        • Mirela zice:

          Drugwash, e deosebit de captivanta informatia referitoare la ordinea si epoca in care ai invatat tu limbi straine in copilarie… dar poate ca la ora aia era mai bine sa iti exprimi o simpla parere la postarea despre recenzia pentru Jeje, daca tot aveai vreme de comentarii. Nu trebuia nimic pretios si ti-a stat in varful penitei, ca sa zic asa, plantarea copacelului respectiv… care inteleg ca de fapt nu te interesa, desi ai comentat totusi si acolo, prea tarziu insa. Ei, poate iti iese alta data. Oricum o recenzie presupune tocmai sa atraga atentia asupra unei lucrari, nicidecum sa te gaseasca perfect informat despre autor. Si sunt sigura ca data viitoare vei face un comentariu mult mai pretios (si util poate), nicidecum unul de 2 lei. Sa ai viteza si inspiratie, zic. 🙂

          • Drugwash zice:

            Uite, Mirela, pentru tine şi pentru gazda noastră, promit să plantez eu personal nu un copăcel ci un pom roditor, la mine în grădină. Aşa voi şti sigur că operaţiunea a fost efectuată şi o voi face din proprie plăcere, nu condiţionat de cinşpe rînduri de bla-bla-uri.

            În rest, sănătate şi să avem spor la făcut lucruri bune!

  2. sultana zice:

    Bucurestenii si in general cei din vechiul Regat nu pot intelege ce inseamna sa fii roman in judetele cu majoritate maghiara, tensiunea surda, permanenta, din acele zone. E usor sa judeci cand nu esti implicat si sa fii impaciuitor si filosof cand nu te afecteaza direct. Se trec cu vederea si se musamalizeaza toate manifestarile extremiste maghiare, ca nu cumva sa se „supere”. E trist cand esti strain in tara ta si cand compatriotii tai bagatelizeaza problemele tale.

    • vax-albina zice:

      Generalizezi. Bucurestenii au tinut un miting de solidaritate. Sibienii – nu.

    • Drugwash zice:

      Şi unii şi alţii sînt manipulaţi. Se uită prea mult la teveu. Nu oamenii de rînd sînt de vină, ci guvernele care au interese proprii, neconforme cu dorinţele oamenilor pe care se presupune că-i reprezintă. Şi peste guverne, şleahta ocultă internaţională.

      Dacă oamenii n-ar fi atît de proşti şi de fudui, nu s-ar mai lua la harţă unii cu alţii ci ar trage-n ţeapă pe cine trebuie, apoi ar convieţui liniştiţi.

      Şi apropo, bunică-mea a fost unguroaică get-beget şi n-a fost umilită, batjocorită sau maltratată, ci a fost respectată şi tratată ca fiinţă omenească, indiferent de originea ei. Nu contează de unde vin oamenii, ci cum se comportă în contextul dat.

      Dacă mi-ar creşte indulgenţa în grădină, aş face-o bucheţele şi-aş împărţi oamenilor pe stradă, că prea ne-am învăţat să sărim cu brişca unii la beregatele altora, pentru orice rahat, cînd de fapt frustrările vin din cu totul şi cu totul alte părţi.

      • sultana zice:

        Aveti dreptate, dar cati gandesc ca dvs.? Nu stiu cati unguri au fost nevoiti sa-si paraseasca locurile de bastina din cauza amenintarilor cu moartea, dar stiu cativa romani care au fost fortati sa o faca. Desigur ca manifestarile extremiste sunt rezultatul manipularilor si este trist ca autoritatile nu reactioneaza, lasand ca tensiunile sa se acumuleze. Si a propos, am si eu rude unguri, dar eu vorbesc despre mentalitati colective ca rezultat al manipularilor liderilor de opinie si al televiziunilor, dar si de intretinera unor sentimente antiromanesti din partea unor indivizi din afara tarii (mai ales din SUA) care au emigrat luand cu ei toate nemultumirile, transmitandu-le apoi generatiei tinere. Dar, hai sa nu transformam acest blog intr-o confruntare de opinii politice ca e pacat.

        • Drugwash zice:

          Într-adevăr, noi de la distanţă nu ştim care este adevărul la faţa locului şi de aceea ar fi bine să nu exacerbăm speculaţiile, alimentînd tensiunile. Poate se mai gîndesc şi oamenii de două ori înainte să se atace inutil, dîndu-şi seama de ceea ce se întîmplă de fapt cu ei.

          Hehe, lasă-l pe dvs. să se odihnească, n-am eu pretenţii de domnie. Aici sîntem cu toţii entităţi spirituale şi discutăm liber. 😉

  3. sultana zice:

    Mitingurile nu rezolva nimic

Lasă un răspuns

