Ştiţi cine sunt eu? Sunt cetăţean al sectorului 3

casa demolata in 12 martie 2013 pentru a face loc unui bloc de trei etaje intr-o zona cu case cu un singur etaj...

casa demolata in 12 martie 2013 pentru a face loc unui bloc de trei etaje intr-o zona cu case cu un singur etaj…

Sper că mi-aţi simţit lipsa.
În fiecare zi am vrut să vă scriu. Despre întrebările şi despre frustrările mele. Mici, la nivel de simplu cetăţean. De cetăţean neglijat de toţi cei din politică. O sa vi le spun pe scurt, convinsă fiind că le veţi dezvolta singuri. Am încercat să fac o pauză şi m-am umplut de stresuri. Gata, mă descarc.
1. Ce caută Oprescu în sondajele pentru prezidenţiale? Nu ne-au nenorocit destul nişte foşti primari ajunşi prim ministri sau preşedinţi?
2. De ce nu se ocupă Oprescu de monopolul Apa Nova? De ce nu impune onorabilul primar instalarea de apometre la nivel de apartament aşa cum fac cei de la electrica, de la gaze, de la radet? De ce să mă enervez periodic la plata consumului de apă citit pe un singur contor autorizat ?
3. De ce susţin Oprescu şi R. Negoiţă demolările caselor vechi în locul cărora se vor construi blocuri stupide, fără nici o personalitate, cu singurul avantaj că vor adăposti mult mai mulţi venetici decât o casă familială. Vezi imaginea cu demolarea de azi a unei case de secol trecut. Ne vom umple oraşul de blocuri şi de indivizi fără personalitate, cu drept de vot. Iar parcările vor prospera.
4. De ce nu înţelege Oprescu că toţi suntem pietoni şi doar unii, uneori, şoferi?
5. De ce se transformă Bucureştiul într-un oraş anost cu blocuri înfipte între casele rămase sau cu oribilităţi de sticlă, construite de arhitecţi lipsiţi de educaţie şi de gust şi atraşi doar de arginţi?
6. Cred în progres, dar bazat pe istorie. Am impresia că tinerii antreprenori de azi habar nu au pe ce lume trăiesc. Şi eu care credeam că ei vor schimba oraşul in bine. M-am păcălit. Banul conduce. Banul dictează.
Concluzia : ce mă mir eu de Oprescu când, chiar acum, Băsescu se adresează parlamentului cu un limbaj de lemn, cu chestii comune, de toţi ştiute şi spuse doar pentru a fi consemnate că au fost. Individul încearcă să demonstreze că are un rost. Prea târziu.

PS. Nu toţi tinerii sunt indiferenţi. Pentru mine ca să-mi amintesc, pentru voi ca să aflaţi, vă recomand un articol excepţional, al unor tineri absolut deosebiţi, cu texte din mereu necunoscutul Mircea Eliade. Aici: http://garapentrudoi.wordpress.com/2013/03/09/co-pilotii-orbi/

Acest articol a fost publicat în Politică de baltă, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Ştiţi cine sunt eu? Sunt cetăţean al sectorului 3

  1. Offf… Dacă veți crede că Oprescu e o nulitate în materie de administrație locală și că nu mai e altul ca el, aflați că eu sunt locuitor al celebrei de-acum Republici Mazăre. Și-atunci veți înțelege de ce oricare altul mi se pare infinit mai bun.

  2. Mirela zice:

    Normal ca ti-am simtit lipsa. Oprescu nu ma pasioneaza, nici nu-l injur, nici nu-l aplaud, nu prea sunt atenta la el. Daca ar prospera parcarile inca ar fi bine, dar uneori terenul respectiv devine viran, se aduna gunoaie pe el iar vara cresc balariile inalte. Jos basescu ! Si mie imi plac unii tineri, vad si aud destul de multi prin lume si sper sa nu emigreze !… asta a fost in ordinea postarii tale. Pup. 🙂

  3. sultana zice:

    Caragiale e contemporanul nostru, Eliade e contemporanul nostru, iar noi batem pasul pe loc, ne vaietam si suntem spectatori (neputinciosi) la propria viata. Asteptam un Mesia sa ne rezolve problemele, sau ne resemnam si spunem „Las ca merge si-asa”, „Doamne fereste de mai rau”? Oare pana unde merge rabdarea acestui neam? E nevoie de un Chavez? O dictatura militara? Unde e solutia?

    • vax-albina zice:

      Habar nu am unde e solutia. Stiu doar ca nu trebuie sa fim tacuti si sa acceptam orice.

    • Drugwash zice:

      Interesant că ai menţionat numele răposatului Chavez. De fel sînt mai rău decît „Toma necredinciosul” însă de curînd am vizionat un documentar al lui John Pilger „The war on democracy” în care se prezenta o mică istorie a regimului Chavez, răpirea lui, mişcarea populară şi aşa mai departe. Acolo se vede clar amestecul criminalilor americani în afacerile unor state suverane, la fel cum a fost, de fapt şi mizeria numită „revoluţia din ’89” de la noi din ţară.

      Problema cea mai mare rezidă în faptul că au reuşit să spele creierele masiv, prin intermediul televiziunilor imbecile la care s-au adăugat legile votate pe ascuns în timp ce populaţia era atentă la culoarea chiloţilor Biancăi sau mai-ştiu-eu-ce altă imbecilitate. Nu are cine să gîndească în ţara asta şi chiar dacă – prin absurd – ar exista un anume „ceva”, ar fi o doză infimă faţă de cloaca în care se scaldă întreaga lume. Problema NU este la noi în ţară, ci e o problemă difuză ale cărei tentacule sînt întinse în toată lumea. Aşadar Lumea întreagă trebuie să se trezească, nu un mic „sat de sclavi” cum este România la ora actuală. Valoarea noastră ca popor este ZERO pe plan internaţional, în afara situaţiei de sclavie în care ne complacem.

      Nu avem nevoie de militari, de criminali. Avem nevoie de omenie, de bun-simţ, de echilibru, de înţelegere dincolo de diferenţele inerente culturilor. EDUCAŢIE, nu puşcării!

  4. sultana zice:

    Coruptia este greu de extirpat cu frumosul

    • Drugwash zice:

      Corupţia nu-şi mai află scopul, odată ce dispare pîrghia prin care acţionează. Elimină definitiv forma de constrîngere numită generic „bani” şi atunci tot răul va dispărea. Greu de conceput, aşa-i? Probabil imposibil de realizat. Sau nu…?

      • vax-albina zice:

        Cam utopic. Trecem la troc? Eu nu am nimic de oferit. Cei ca mine dispar? As oferi carti in schimb pentru rosii. Sau pisici. Si? Tu vei scrie poezii vanzatoarelor? Explica cum vezi eliminarea banilor. Teoretic, vreau.

        • Drugwash zice:

          Nope. Trocul încă presupune echivalenţa valorii materiale, ceea ce nu ar face decît să ducă la reapariţia banului ca mijlocitor al tranzacţiei. Nu, ideea e ca singura valoare recunoscută mondial să fie cea artistică – o valoare spirituală, nicidecum materială.

          Nu vom mai spune „două kile de cartofi sînt mai valoroase (scumpe) decît trei kile de roşii”, ci „sculptura lui X este mai sugestivă/plăcută/intrigantă/etc decît cea a lui Y”. Iar atunci cînd ai nevoie de un kil de cartofi, te duci pur şi simplu şi ţi-l iei de la cel ce cultivă şi/sau distribuie cartofi. Nimeni nu va cere nimic în schimb nimănui.

          În acea societate – utopică, aşa cum spui, avînd în vedere că 99,999999999% din cetăţenii lumii „civilizate” gîndesc absolut totul prin prisma valorii materiale – educaţia înaltă va crea un substanţial bun-simţ ca primă lege a societăţii, astfel încît nimeni nu va mai avea nevoie de uriaşe posesiuni pentru a-şi afirma non-valoarea, aşa cum se întîmplă în prezent. Iar atîta vreme cît fiecare om va face ceea ce-i place şi ceea ce ştie mai bine – în limitele bunului-simţ, desigur – noua economie va fi suficient de dezvoltată încît să permită şi celor fără talente deosebite sau celor vitregiţi de soartă fizic sau psihic, să supravieţuiască într-un mod decent.

          Ştiu, asemenea mod de gîndire este aproape imposibil marii majorităţi. De cîte ori am abordat acest subiect, invariabil mi se punea întrebarea: „bine, dar tu ce dai în schimb?”, ceea ce dovedeşte cît de adînc ne-a fost implementată ideea asta că totul trebuie să fie echivalat în cel mai mic amănunt şi „cineva” trebuie să-şi ia (cu forţa, dacă e cazul) o cotă parte din produsul fiecărei fiinţe umane, iar cine nu produce, nu are nici dreptul de a trăi. Ei bine, hai să lăsăm pe fiecare să trăiască, ba chiar să ne ajutăm unul pe altul fără să cerem nimic „în schimb”. Dar asta trebuie făcut la nivel planetar, nu poate funcţiona pe enclave. Şi am aşa o intuiţie că aşa-zişilor „înţelepţi” nu le-ar conveni absolut deloc o atare situaţie, căci imediat s-ar sfărîma castelul lor din cărţi de joc: Puterea Absolută, Dominaţia Lumii. 😎

          • vax-albina zice:

            Îmi aminteşti de cum gândeam eu în tinereţe şi sper să nu te supere comparaţia. Şi de cărţile citite atunci. Jean Jacques Rousseau cu Julie şi cu Contractul Social (vezi aici: http://www.goodreads.com/work/quotes/702720-du-contrat-social-ou-principes-du-droit-politique ) sau Thomas Morus cu Utopia lui. Etc. Visează copile, visează poetule, visează… Nu costă nici un ban…

            • Drugwash zice:

              Un vis multiplicat de şapte miliarde de ori, are de partea sa puterea cosmică de-a deveni realitate. 😎
              Aşa că voi visa şi sper să întîlnesc şi pe alţii în visul meu. Un vis cu ochii larg deschişi…

              • vax-albina zice:

                Poate greşesc dacă insist. Şi totuşi.. Ai auzit de kibbutz-uri? Sunt interesante şi mie mi s-a povestit despre ele acum foarte mulţi ani. Totul e in comun şi fiecare are parte de ceea ce-i trebuie pentru a se dezvolta spiritual. Doar cu creşterea copiilor (la comun) nu am fost de acord. Dar nu le-am aprofundat ideile.

              • Drugwash zice:

                Nu, nu greşeşti deloc. Am auzit şi eu de ele, tot cu mulţi ani în urmă, însă se pare că media e bine plătită (sau strînsă cu uşa) astfel încît să nu popularizeze asemenea informaţii. Nici măcar numele respectiv nu l-am mai auzit menţionat de atunci şi – sincer să fiu – dacă nu l-ai fi scris acum, n-aş mai fi ştiut ce să caut.

                Din cauza asta am şi spus că nu se poate acţiona în enclave, fiindcă se vor face eforturi să se minimalizeze informaţiile despre ele şi mai ales, să fie distruse. Atîta vreme cît nu se află informaţii despre un lucru anume, din punct de vedere raţional el nu există.

                Aşadar, întreaga planetă ar trebui să devină un kibbutz, pentru ca lucrurile să se aşeze într-adevăr într-o ordine „umană”. Dacă acolo, în micile aşezări, se poate, sînt convins că se poate peste tot – lipseşte doar bunăvoinţa şi renunţarea la acea iluzorie putere, în favoarea liniştii şi armoniei. Pasul următor al civilizaţiei umane poate fi Armonia sau Distrugerea. Iar el depinde de noi toţi, cei şapte miliarde.

  5. Lotus zice:

    Cum, ești frustrată? Că nu te bagă în seamă politicienii? Oprescu? Ponta? Pfuaaaai, nu-mi vine să cred… 😆

    • vax-albina zice:

      Salut Lotus,
      Bine ai revenit… Credeai că întineresc?
      Răutăciosule 😉 , lasă-mă cu iluziile mele.
      PS Mă bucur că ai introdus posibilitatea de a fi urmarit pe blog.

  6. Eu sunt cu poezia. Acum m-ai făcut să-mi amintesc o strofă din „Moartea lui Fulger” a lui George Coşbuc:
    ” Nu cerceta aceste legi,
    Că eşti nebun când le-nţelegi!
    Din codru rupi o rămurea,
    Ce-i pasă codrului de ea?”…
    Şi uite aşa se scrie istoria. Avem ce am votat, avem ceea ce ne-a adus propria naivitate atunci când în 89 am urlat ca demenţii . Mai mare balamuc ca în ultimii 20 de ani şi atâta distrugere de neam şi ţară, nu a fost nici în timpul năvălirilor barbare şi nici măcar în timpul războiului. Cel puţin atunci mai exista iubirea de glie şi dorinţa de a nu lăsa să moară o ţară. Acum… bani! banii sunt crucea, banii- toporul, banii -uitarea de mamă, tată şi fraţi, banii- infernul şi lipsa de omenie!
    Gata, mă opresc că mi s-a ridicat tensiunea! Şi eu care-mi propusesem să las versurile fără să mă mai ambalez! Dar pot?

    • vax-albina zice:

      Imi place cum ai descris banii. Ai dreptate.
      Si eu ma enervez de la un fleac, cum ar fi o casa de mahala de Bucuresti, o casa simpla de negustor, si apoi merg crescendo. Dar tu ai rostul tau si versurile tale. Rezista si scrie.

Lasă un răspuns

