Hop şi eu.

afis-campanie-vALLuntar-2013M-am săturat de reclame pentru cuţite care taie, pentru răzători care rad, pentru tigăi care prăjesc sau pentru detergenţi care spală. Culmea. Ce oare ne aşteptam de la produsele anterioare? Care-i minunea? Suntem trataţi ca proşti? Şi nu ni se spune doar o dată. Ni se repetă de câteva ori ca să pierdem timpul în mod stupid.
Şi, brusc, trec la politică.
M-am săturat să aştept de la partidul aflat la guvernare să conducă mai ferm şi să văd rezultate importante.
M-am săturat ca partidul din opoziţie să işte certuri în interior şi să nu semnaleze eventualele deraieri ale celor de la putere.
M-am săturat de magistraţi declaraţi 4pezi de şefa lor (cum zice luju.ro) şi de lupta lor pentru putere şi nu pentru o justiţie corectă.
Toţi şi tot ar trebui îndreptat spre interesul cetăţeanului român.
Aici i-am pierdut deja. Simplul fapt că o idee (mai ales – bună) e susţinută de partidul opus face ca energiile să se canalizeze în blocarea ei. Se contrazic ăştia cu ăia şi nimic nu se construieşte. Dupa atâţia ani nimeni nu învaţă nimic. Nimănui nu-i pasă de binele comun, românesc, de parcă am fi votat cârcotaşi.
M-am saturat şi de politicienii care fac declaraţii atunci când merg să-si cumpere apă plată şi lămâie.

Şi m-am întrebat cam ce pot eu să fac? Mai nimic. Nu sunt prin partide, ong-uri şi alte asociaţii. Iar ideea mi-a venit de la un anunţ. Aici m-am băgat şi am fost acceptată. Pot (din nou) să atrag tinerilor atenţia asupra cărţilor interesante. Un tânăr citit e mai puţin influențabil. Pot, prin blogul meu, prin aluzii la poezii şi la cărţi bune, să îl fac să gândească altfel decât prin emisiunile dubioase ale televiziunilor. Indiferent de calea pe care o va alege. E liber. Şi el (adică voi – la singular) va construi un viitor mai curat şi in politică, şi la TV, şi în societatea civilă. Nu îmi luaţi această speranţă, vă rog.
În concluzie – m-am inscris la campania vALLuntar a editurii ALL. Ştiţi ce e cel mai greu: să-mi aleg două cărţi pe care să vi le prezint. Stau şi caut pe site-ul all.ro în disperare.
Am găsit vechi cărţi prietene ca „Falsul Nero„,  „Vulpile în vie” Cărţi care trebuie a fi citite. Autori clasici precum: Cesare Pavese, Unamuno, Kipling sau Sienkiewicz. Opriţi-mă.
Am găsit cărţi scrise de autori tineri, am găsit cărţi motivaţionale, manuale, cărţi pentru copii, cărţi de specialitate şi pentru diverse hobby-uri.
Dacă ştiţi o carte pe care o vreţi povestită de mine, scrieţi-mi. Încă nu m-am decis.
Ce am hotărât- e ca să cumpăr cele două cărţi şi să nu accept cadoul editurii. Merită să dau banii pe nişte volume de hârtie pentru că nu-i dau degeaba. Pe lângă faptul că voi afla nişte chestii noi pentru mine, în funcţie de comentariile diferite, se vor planta copaci. Ori eu nu am plantat, încă, nici un copac.  Aş fi vrut să fie pom, cu fructe comestibile, dar asta nu mai ţine de mine. Copac să fie. Rămurică să fie. Depinde de voi şi de comentariile pe care le veţi face atunci când voi posta.
Ajutaţi-mă ca să fiţi ajutaţi.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Hop şi eu.

  1. Claudia zice:

    Si eu m-am inscris in campanie tot de dragul copacilor 🙂
    Nu indeplineam conditia pusa in regulament de a avea un an de blog dar m-am inscris cu cartile pe care le am deja in biblioteca.
    Si daca vrei o recomandare…mie personal imi place cum scrie Lisa See.
    Gasesti publicate de editura doua dintre cartile ei: „Fetele din Shanghai” si „Visul lui Joy”.
    Astea ar fi recomandarile mele in functie de gusturile mele literare 😉
    Sper sa iti placa si tie daca vei alege sa le citesti.

  2. Mirela zice:

    Inimoaso.
    Despre prima parte a postarii cred ca „… pentru ca toate acestea trebuiau sa poarte un nume,
    un singur nume, li s-a spus Romania” :))

    Referitor la partea a doua, daca te duci la primavara la o plantare organizata de pomi/ copaci, ia-ma si pe mine. Nu pentru ca n-am plantat pana acum, dar vreau sa socializez cu ecologisti 😉

    Despre carti iti spun in particular, cand o sa am o idee.

  3. abisurile zice:

    Singura persoana careia ii pasa cu adevarat de propriul viitor este insasi persoana. E greu de crezut ca ceilalti sunt altruisti.

  4. Drugwash zice:

    Fiind vorba de cărţi, îmi permit să lansez o invitaţie pe blog-ul Roxanei, la Clubul de lectură. Pentru toţi cei cu drag de carte şi dor de cunoaştere. Fiindcă un om informat e mai puternic decît un om înarmat. Iar televiziunea dezinformează şi tîmpeşte, punct.

    Lectură plăcută şi spor la plantări – fie ele de copaci ori de învăţături bune în minţile tinere! 😎

    • vax-albina zice:

      Am vizualizat postarea Roxanei atunci cand a aparut. Nu am votat (o singura carte din lista nu am citit-o), dar voi participa la dezbateri. Si DA, ideea e foarte buna. La fel si comentariile tale.

      • Drugwash zice:

        Mulţumesc frumos pentru aprecieri. Mi-am permis să lansez invitaţia aici, în ideea că poate unii dintre vizitatorii fideli ai acestui colţ de realitate mai mult decît virtuală vor dori să participe şi ei. 😉

  5. Oana zice:

    Eu îți recomand orice dorești tu de Lisa See. Eu am citit tot ce e tradus în română de ea și acum aștept o carte în engleză. Scrie minunat.

  6. Cuvânta zice:

    Orice de Ernersto Sabato. Chiar vreau să văd cum vezi tu acest autor.

    • vax-albina zice:

      L-am citit pe vremuri. Pe acele vremuri cand era coadă la cărţi şi eu nu apucam să cumpăr. Am imprumutat „Abbadon” de la o colegă ce cumpăra cărţi, dar nu le citea. Cum eu eram deja „fană” a lui Jorge Luis Borges şi a lui Gabriel Garcia Marquez, E.S. mi s-a părut cam încâlcit. Comparaţia cu cei doi nu i-a fost favorabilă. Poate voi încerca să-l recitesc. Poate încerci şi tu cei menţionaţi de mine.

  7. dongabone zice:

    Saptamana Nebunilor- Eugen Barbu. Sa te vad! 🙂 🙂 🙂

  8. Imi place de mă topesc cum scrii. Imi imaginez ce tonică trebuie să fii în viaţa reală. Culmea este că de câte ori te citesc , mă gândesc dacă nu cumva am scris şi eu cândva acelaşi lucru. Bineînţeles că nu am scris, dar sigur am gândit la fel şi nu este prima oară când îţi spun.
    Cât despre pomi, în fiecare an plantez măcar unul. Fie pe marginea soselelor de unde au tăiat nezdravenii mlădiţele abia plantate, fie în vreo curte ( la noi, la rude, la vecini). Cât despre recenzii… lasă pe mai târziu. Cât scrii o recenzie, citeşti o carte şi eşti mai câştigată!

    • vax-albina zice:

      Semănăm in gânduri. Doar că proiectezi asupra mea felul tau de a fi. Eu nu sunt tonică. Sunt doar cârcotaşă. Cu multe iluzii şi cu speranţa că tinerii vor construi o lume mai bună. Acum citesc ca să recenzez. Am promis. E singura mea şansă de a planta un tei, nu?

  9. Pingback: Cu drag, pentru voi toate ! | Gară pentru doi

  10. mi-a placut paragraful de inceput al articolului tau. o radiografie buna a societatii noastre. bine ca mai avem un refugiu in lumea cartilor

Lasă un răspuns

