Vânătorii de fantome.

carte aparuta in 1921Ştiţi emisiunea, nu? Nişte tipi cu ochii verzi în beznă se apucă să caute fantome, râsete, scârţâieli, pocnete sau voci. Şi eu, ca fraiera, stau şi mă uit. Poate ceva există…Poate ceva apare… Nimic nu este dovedit, nu că n-ar exista. Clar e doar show-ul cu sârme, camere de filmat şi de termoviziune, tipi preocupaţi şi explicaţii stupide.
Zilele acestea am impresia că se întâmplă cam acelaşi lucru în emisiunile de ştiri. Informaţii trunchiate, scărţâieli, pocnete şi voci. Nimic serios. Show. Nici nu mă mai uit. Stau pe canalul comedycentral.com oferit de Romtelecom şi mă amuz de necazurile americanilor, că de-ale noastre m-am cam săturat.
Citesc însă bloguri. Şi aflu că se numără steaguri si că tipul de la cotroceni se hăhăie, deşi legea este clară. Poate aşteaptă să reapară fantomele trecutului. Poate îi place să le provoace. Lui şi procurorilor care nu mai au interes să alerge prin sate după dovezi.
De dragul vostru, tineri care, poate, nu aţi avut timp să vă lămuriţi despre Transilvania, despre români, unguri şi secui, voi incerca să mă lămuresc mai întâi pe mine. Atâtea prostii am citit înainte de 89 sub tag-ul „istorie” încât trebuie să fac o serioasă analiză, totuşi subiectivă.
Putem ierta, dar nu putem uita. Lumea nu a început în 1990.
Ca ardelean mă opresc aici. Deocamdată. Am de răsfoit niste cărţi gen cele din poze (şi mi-e util acum că tatăl copiilor a strâns cărţi de istorie). Trei dintre ele au aparut înainte de 1945, trei – după.  Eu cred, încă, în informaţia oferită de carte.

carte aparuta in 1963carte aparuta in 1943carte aparuta in 1985carte aparuta in 1986carte aparuta inainte de 1944

Toţi avem fantomele noastre. Şi românii. Şi ungurii. Dar unii se bucură atunci când le provoacă.
Nu vreau să greşesc. Nu vreau să exagerez. Nu vreau să generalizez.

Şi refuz să mai accept hăhăieli, indiferent de unde ar veni acestea.
Voi reveni.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Vânătorii de fantome.

  1. Cuvânta zice:

    no, pai cine nu are puterea sa traiasca prezentul traieste cu fantome 🙂

    • vax-albina zice:

      Nu prezentul mă sperie. Viitorul care se prefigurează. Cu o Românie farâmiţată şi învrăjbită care va fi condusă, din nou, din afara ţării. Posibil, tot de Germania.

      • Cuvânta zice:

        sa ne conducem noi vietile si dupa aia sa ne batem capul cu chestii d-astea. parerea mea, desi imi place sa citesc despre subiecte de genul acesta 😀

        • Mirela zice:

          Problema e ca adesea ea iti e puternic influentata de niste ticalosi si ar fi de preferat sa nu le permiti asta… daca mai ai cum, in conditiile deja create cu grija undeva. Altfel, poti sa te comporti precum strutul, nu-i problema, dar nu vrea toata lumea sa faca asa.

  2. Mirela zice:

    Lectura placuta. Si duminica asisderea 🙂

Lasă un răspuns

