Aiureli amestecate.

Vreţi să citiţi cel mai paranoic scenariu pentru viitorul politic al ţării? Eu, încă, nu l-am auzit sau citit. Urmând articolul 89 din Constituţie preşedintele consultă, vezi doamne, partidele şi face trei propuneri pentru jobul de prim ministru. Toate inacceptabile. Aşa că preşedintele poate să dizolve parlamentul abia instalat şi să provoace alegeri anticipate pentru ca PDL să poată participa sub sigla proprie şi nu a ARD. Sperând să intre (pe uşa din faţă) în parlament cu mai mulţi indivizi. Ce ziceţi? Posibil?
Mai bine aiurez? Mă supun.
Posibil să fie un defect al vârstei, dar încep să-mi amintesc întrebările altora. Iar marele Pruteanu nu mai e în lumea noastră ca să-mi răspundă în emisiunile lui. Poate stiţi voi explicaţiile la chestiunile următoare.
Intrebarea lui tanti Aurica, rămasă fără răspuns: De ce se spune „traversare” şi nu „transversare” căci, zic şi eu,  „trans” e particula care arată trecerea.
Intrebarea fetiţei de odinioară: De ce se spune „omletă” şi nu se spune „ouletă” căci e cu ou. De ce?
Intrebarea recentă a copiilor mei în timpul operaţiei de zugrăvire: de ce se spune „funigel” şi nu „fumigel” căci e fir de fum. De ce?
Intrebarea mea: de ce se spune „mirodenii” şi nu „mirosenii” că doar cuvântul vrea să vorbească despre chestii mirositoare (mirosul vine din greacă, de la mir). De ce?
Şi o ultimă întrebare pe care am descoperit-o, cumva, pe site-ul lui Pruteanu: De ce se spune „muşchetari” de la muşchi şi nu se spune „muschetari” de la muschetă. Ei?
Hai să lăsam politica pentru câteva clipe. Ne va copleşi oricum, fără să vrem.

Acest articol a fost publicat în Aiureli, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Aiureli amestecate.

  1. dongabone zice:

    Ce stiu sigur e ca se spune muschetari, nu mușchetari. La restul, m-ai prins 🙂

  2. sultana zice:

    omleta vine de la frantuzescul omlette
    traversa vine tot din frantuzescul traverser
    funigel vine de la funingine?
    mirodia-enie vine din bulgara dar mai desemneaza si 2 plante mirositoare

  3. sultana zice:

    FUNIGÉL, funigei, s.m. (De obicei la plural) Fir al unui anumit soi de păianjeni mici, care se vede plutind în aer în zilele senine de toamnă. – Et. nec.
    Sursa : DEX ’98
    asa o fi

  4. albescu zice:

    Nici prin cap nu-i trece lui Basescu sa aplice acest scenariu absurd. Sa nu-l credem atat de orbit incat sa faca asa enormitati. Basescu acum studiaza daca se poate da o singura lovitura serioasa care sa subrezeasca USL. Cred ca e foarte convins ca rezultatul este ca-l va numi pe Ponta, problema e daca din prima sau din a doua! Pierderile pentru el sunt foarte mari daca nu-l numeste din prima asa ca ma astept sa o faca, dar tragand usor de timp pentru a intretine fierberea in USL. Cat despre zvonul ca ar fi discutat cu Geoana, asta e diversiune tipica, pentru a abate atentia de la adevaratul interlocutor(interlocutori) cu care sondeaza apele in USL si prin care introduce soparlele.

  5. Ioana K-man zice:

    In conditiile in care au scumpit gazele repede repede si au bagat parlament cu 588 de locuri, eu zic sa-si dea foc cu totii. Foc, nu fum 😛

  6. dongabone zice:

    Eu cred ca nici macar nu ne trece prin cap ce-o sa faca Base in perioada imediat urmatoare. Coace el ceva!

  7. oindivida zice:

    Off topic : mi-am permis sa te nominalizez pentru „Blog of the year 2012”, sper sa nu te superi prea tare. Mai multe detalii aici :http://otipa.wordpress.com/2012/12/14/blog-of-the-year-2012-si-nominalizarile-sunt/

Lasă un răspuns

