Aiureli. Fata n-are cratimă.

Iar o să plec de la una ca să ajung la alta. Tipic mie. Doar că voi încerca să fiu concisă. Persoanele dependente de twitter nu prea au răbdare cu textele mai lungi.
Deci şi prin urmare (cum spunea naşul meu) gugăleam eu ca să văd cu ce se hrănesc vrăbiuţele. În cireşii din curte, pleoştiţi de secetă şi de betonul turnat în jurul lor de nişte ţărăşani (vorba lui Tudor Octavian de pe vremea când scria mai des) s-au aciuit nişte vrăbiuţe zgomotoase cărora le vin în vizită nişte mierle şi nişte păsări cu penele punctate cu alb, habar n-am ce-or fi ele. Şi cum m-am gândit că poate s-au plictisit de fărâmiturile de pâine puse pe pervazul ferestrei, am încercat variante: felii de banană, miez de roşie, arpacaş şi tot aşa. Nefiind eu mulţumită, că vrăbiile nu s-au exprimat prea clar, am încercat să citesc ceva forumuri. Poveşti impresionante cu pui de vrăbiuţă salvaţi sau nu, cu sfaturi şi cu oameni grijulii şi săritori. O altă lume.
Ştiu, ştiu, ar fi trebuit să mă limitez la căţeii şi pisicile pe care îi am deja în grijă. Mai ales că între pisici şi vrăbiuţe ar putea fi un conflict de interese (vezi poza mai veche, scuzaţi jegul) ca şi cel dintre câini şi pisici. Deviez un pic. Ca să nu strig pe stradă ca nebuna „pisu,pisu” sau „cuţu,cuţu” atunci când ies dimineaţa cu mâncarea – eu tuşesc şi animalele mă recunosc. Au apărut două probleme:
unu) şi pisicile şi căţeii ies la tusea mea şi uneori chiar dau nas în nas spre chinul meu.
doi) dacă vreau să merg la magazinaşul din capul străzii ca să-mi iau ţigări nu am voie să tuşesc sau să vorbesc că-mi ies favoriţii de pe sub porţi crezând că le-am adus păpică.
Şi ce-i cu fata şi cu cratima? Of. Vă copy/paste un mesaj de pe un forum cu animale. Îl puteţi verifica dacă nu aveţi încredere în mine, deşi dacă nu o aveţi oare de ce mai citiţi blogul? Textul, deci: „si eu am avut o vrabiuta nu foarte mica dar prima zi cand am prinso iam si dat drumul fiindca a auzito pe mama ei cand a strigato am gasito pe gard ii era frica sa zboare iam dat ceva muste am puso pe pat si a zburat pe podea. miera mila de ea asa ca am puso in ciresul unde ii era cuibul dar a doua zi am vazuto in cuib cu fratii ei.deci iam dat mancare suplimentara iam ajutat pe parintii ei sa se odihneasca o zi or scapat de adus mancare la un pui”. Ei? Aşa-i că n-are cratimă? Scuza ar putea fi cea că are doar 16 ani. Mă gândesc cu groază că va creşte. Sufleţel bun, nu zic, dar ce viitor ar putea avea? Pesimist gândind va ajunge o nevastă genul slugă. Optimist privind poate va învăţa engeza binişor, va pleca spre zări străine şi se va descurca căci, nu-i aşa, nici englezii nu (prea) au cratimă.
PS. Ştiu că şi eu fac greşeli. Multe. Dar pensia nimănui nu va depinde de mine ci doar de educaţia acestor tineri încă inconştienţi.

Acest articol a fost publicat în Aiureli, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Aiureli. Fata n-are cratimă.

  1. abisurile zice:

    Nu i-o fi spus nimeni ca n-are forma buna …

    • vax-albina zice:

      Macar mesajul e corect in rest. Dar tot de pe acel forum, unde cei mai multi au mesaje normale am mai selectat unul: „Dar din fericire,sa lasat seara,si nu a mai vazut.Am reusit so prindem,dupa ce am mangaiato si am indragito putin am lasato in livada,sa asezat pe un pom,insa era cam mic si ne era frica sa nu o manance pisicile,asa ca am zgornito si sa dus intrun copac mai inalt.Cred ca isi va petrece noaptea acolo,si la primele raze de soare va pleca sa-si caute semeni,poate intr-o zi va mai trece pe la mine…sper sa aiva o viata frumuasa in natura,unde ii place „ Am o idee cam rusinoasa. Or fi basarabeni care nu au facut gramatica romana? Poate e o explicatie.

      • abisurile zice:

        Traind pe la „altii” am constatat cu stupoare cat de putina importanta dau „altii” gramaticii propriei limbi. Daca la noi greseala gramaticala este ca un pumnal infipt in inima , la altii este doar un „mic” detaliu. Si cand vorbesc de „altii” vorbesc de oameni cu studii si responsabilitati. Cand am ajuns pe la „altii” nu indrazneam sa deschid gura de frica greselilor. Apoi , un „altul” binevoitor mi-a explicat ca, atata vreme cat reusesc sa transmit un mesaj , totul e perfect. Restul va veni dupa.

  2. Serenity zice:

    Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic un pic, sper sa nu te ingrozesti de ce-ti voi spune : nu e o scuza ca are 16 ani, gramatica aceea se invata in clasele a doua si a treia, apoi e mai greu sau chiar imposibil. Nu va ajunge o nevasta sluga, mai degraba se va prostitua de mica (poate a si inceput deja), va deveni o smechera cu „scoala vietii” (asa le place tuturor repetentilor sa spuna despre ei, ca n-au decat scoala vietii si le e de ajuns…. ba chiar aia e mai valoroasa comparativ cu altele), iar daca e frumusica o sa-si gaseasca un prost ca ea, cu bani multi, care o va respecta, in felul lui… si de obicei fetele astea proaste de crapa pamantul sub ele se descurca in viata mult mai bine decat s-ar crede. Engleza n-o va invata in veci, decat cel mult ca sa sa descurce pe centura Londrei… dar atat. Oricum, faptul ca nu foloseste cratima e ultima ei grija si din pacate e si ultima grija a celor in jurul carora se invarte… aleluia. Te-a deranjat pe tine, m-a enervat pe mine dar cam atat… in mediul online a triumfat demult stilul asta de a scrie, cu scuza ca se grabeste lumea si nu mai folosim liniute…. ideea asta fiind lansata tot de repetentii de care iti spuneam mai sus. Din pacate pensia mea va depinde de ea si de gasca ei de amici, de aceea ma gandesc cu o usoara panica la viitorul indepartat. Acuma Dumnezeu cu mila… nu prea mai e mare lucru de facut.

    P.S. Si mie imi place cantecul ala…. 🙂

    • vax-albina zice:

      Poate e o tendinta care va avea succes. Fara cratima nu vom mai face diferenta intre cei cu scoala si cei fara. Sau e ce am scris mai sus.

      • Serenity zice:

        pai asta e si scopul, sa nu mai fie diferente intre cele doua tabere. Astfel vor triumfa obraznicia, tupeul si nesimtirea care ii caracterizeaza pe aia rai… cum spuneam, lumea e pe panta, la vale in viteza…

  3. vax-albina zice:

    Pfui. Am ajuns să-mi comentez propria postare. Există o explicaţie. Văzusem de curând un mesaj pe net care, deşi pare vulgar, reflectă corect situaţiunea. L-am regăsit mai greu şi vi-l transcriu: „Educaţia e ca erecţia. Dacă o ai, se vede.„. Dovada: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=494475417231354&set=a.273444272667804.78331.273436362668595&type=1&theater

Lasă un răspuns

