Atenţie. Conţine ceapă.

Azi o să fac ceea ce face orice babă normală. O să vă dau o reţetă pe care o foloseam doar pentru musafirii deosebiţi şi anunţaţi din vreme. Pentru cei picaţi pe neaşteptate, înainte de 89, făceam rondele de creveţi expandaţi şi eventual o farfurie cu aperitive comune: ouă fierte, brânză, salam, slană de ardeal şi ceva chestii verzi pentru aspect, după anotimp. În funcţie de ce aveam sau nu. Tot pentru cei veniţi pe nepregatite făceam gogoşi pripite. Puneam într-un castron un pahar de iaurt, adăugam un ou, un praf de copt, un zahăr vanilat şi faină până devenea o cocă subţire. Într-o tigăiţă cu mult ulei, înaltă şi nu prea mare, puneam cu linguriţa aluatul care se cocea rapid. Răsturnam gogoşelele în ulei ca  să se umfle pe toate părţile şi le scoteam cu un fel de spumieră. Le scurgeam de ulei pe o hârtie absorbantă. Le aruncam în zahăr pudră sau le serveam cu un pic de gem alături. Totul foarte rapid. Băutura salva mâncarea căci se găsea mai uşor. Păcatele mele. Reţeta deosebită urmează. După noile reguli nu e sănătoasă. Nu e nici in tendinţele de globalizare,  în care fata mea a învăţat să mănânce cu degetele la prietenii ei indieni (nu că aşa ceva ar fi o problemă, dimpotrivă). E însă reţeta pe care am învăţat-o de la mama mea şi cum nu am nepoţele v-o transmit vouă. E o combinaţie gustoasă şi nu am găsit-o pe net. Încercaţi-o dacă vă plac componentele. Merită. Se aşează într-un castron transparent un strat de ceapă roşie tăiată mărunt. Se stropeşte ceapa cu oţet. Se lasă un pic ca să se pătrundă. Se adaugă un strat de ouă fierte tăiate cubuleţe. Un strop de sare în bucate. Se adaugă ultimul strat de şuncă presată, tăiată idem cubuleţe. Straturile vor fi egale ca grosime. Deasupra se toarnă maioneză diluată cu smântână. Se pune la rece aşteptând ca maioneza să ajungă la baza castronului. Se adaugă deasupra maioneză nediluată şi se ornează cu floricele de şuncă şi ou. Când se pune în farfurie se ia din toate straturile. Ceapa, oţetul şi smântâna alături de şuncă şi ouă fac ca această combinaţie să fie delicioasă şi deloc greţoasă. M-aş bucura s-o încercaţi în amintirea mamei mele. Iar ca postarea să fie completă vă dau un link de unde  veţi afla cum se face o maioneză in 2 (două minute). Pe verificate. Ia linkul neamule: http://www.youtube.com/watch?v=8kAtcqyxUKI P.S. Fără P.S.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Atenţie. Conţine ceapă.

  1. Serenity zice:

    Minunat, iti multumim pentru pont.
    Iti spun si eu o reteta de salata potrivita mai ales iarna, care oricum sta sa vina : in parti egale tai in cubulete mici piept de pui fiert, ciuperci (champinioane de obicei, ca-s mai fragede… dar nu obligatoriu) si le amesteci cu cativa catei de usturoi tocati sau taiati felii, dupa ochi, atat cat sa le dea aroma si nu sa fie in exces. Ca sa nu fie gretos se adauga castraveti murati, taiati tot cubulete mici; sa zicem ca la o cantitate de 100 g carne si 100 g ciuperci adaugam un castravete de marime medie sau doi-trei daca sunt mai micuti. Dupa ce se amesteca toate astea frumos intr-un castron la final se adauga maioneza atat cat sa le cuprinda si sa arate ca salata de boeuf. Se amesteca toate, o lasi la rece 30 min si apoi o sa mananci o salata delicioasa si deloc grea, chiar daca aparent ar putea parea asa. Pofta buna 😉

    • vax-albina zice:

      1. Ma bucur ca ai aparut.
      2. Ciuperci crude sau nu am inteles eu bine? Mie imi plac oricum. Multumesc.

      • Serenity zice:

        1. N-am disparut, doar ca nu mai comentez politica pentru ca n-are sens. Poate la iarna o sa mai am motiv, acuma mi se pare fara rost. A triumfat, din nou, raul si nedreptatea si cu asta basta.
        2. Ciupercile fierte, poate merg si crude dar mai bine nu. Mmmm, ce buna e… iar mi-am amintit 🙂

  2. Serenity zice:

    P.S. asa e, maioneza se face imediat cu blenderul, cu toate alea aruncate impreuna in vas. Eu o fac chiar in borcan de sticla si astfel pot s-o las la rece apoi oricat, cu capac pus, daca n-o folosesc pe toata. Am insa de facut precizarea ca daca vrei sa faci din mai multe oua, pe rand cate unul adica, e de preferat sa golesti prima maioneza si sa speli vasul inainte de a prelucra al doilea ou, altfel exista riscul sa se taie a doua sau a treia oara. Eu am patit-o si de aceea fac in borcane/ vase diferite, sau in acelasi vas spalat in prealabil.

Lasă un răspuns

