Of, domn Băsescu.

Iar n-am treabă şi îmi fac. M-am chinuit să găsesc explicaţii la felul deosebit şi ciudat al lui Băsescu. Le-am găsit. Să nu credeţi că le ţin doar pentru mine. Fraieră şi gură mare am fost şi voi fi.  Sper să apreciaţi că nu m-am lungit prea mult.
Mi-am dat seama că totul i se şi ni se trage de la faptul că nu i-a plăcut să citească.

Dacă ar fi citit Citadela lui Cronin ar fi înţeles minerii şi doctorii în meseria cărora sacrificiul personal ocupă un rol important.
Dacă ar fi citit Lup Larsen de Jack London ar fi iubit scriitorii si marinarii şi nu i-ar fi chinuit. Ar fi înţeles că e în pericol să devină un sociopat.
Dacă ar fi citit Apostolii lui Cezar Petrescu ar fi apreciat învăţătorii şi profesorii .
Dacă ar fi citit Toamna Patriarhului de Marquez şi-ar fi dat seama cât de caraghios este alături de gaşca lui.
Dacă ar fi citit Sadoveanu sau Gorki ar fi aflat despre frumuseţea oamenilor simpli şi i-ar fi respectat.
Nu vorbesc aici de cărţile lui Dostoievski, Cehov, Thomas Mann şi alţi mari scriitori care i-ar fi putut induce o umbră de îndoială în acţiunile lui.
Băsescu nu are îndoieli. Nu are la ce se raporta. Nu are modele şi nu are eroi.
E fericit în duhul său.
Eu nu !

PS: Inegalabilul Borges l-ar adormi. Aşa încât i-aş da doar un citat luat de pe net: „Democraţia este un abuz de statistici.” Somn uşor.

Acest articol a fost publicat în Politică de baltă, Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Of, domn Băsescu.

  1. Dana zice:

    ” Băsescu nu are îndoieli. Nu are la ce se raporta. Nu are modele şi nu are eroi.” Din pacate nu este singurul.

  2. Serenity zice:

    I-au fost daramate toate baricadele construite cu grija de un an incoace de catre basisti… si a ramas asa cum trebuia sa ramana : expus legilor si dispozitiilor valabile inainte sa si le modifice, cu tupeu si nesimtire, in folos personal. Simplu, nimic spectaculos, doar am intrat in normalitate, una partiala. Cea completa va fi, cu ajutorul lui Dumnezeu, pe 29 iulie seara.

  3. Dan zice:

    10 (zece)
    🙂

  4. simplyeating zice:

    Ai pus exact punctul pe i. Like like like

  5. Basescu e unul dintre cele mai grobiene personaje pe care le-a dat politica romaneasca, un personaj care nu pate fi admirat de nimeni, dar in acelasi timp e singurul cu o orientare anti-comunista, care a lasat lucrurile sa curga in Romania, asa cum se cere intr-un stat democratic.
    Si n-o zic eu, o zic institutiile europene care monitorizeaza tara.

    Ca felul lui de a se comporta nu face cinste unui sef de stat si m-a facut de multe ori sa ma simt rusinat. Dar pentru felul in care incearca sa-l, pentru minciunile pe fata si incalcarile legislatiei, pentru felul cum deja incep sa umble la persoanele cheie din justitie (azi CSM) nici nu am cuvinte. Si n-o zic doar eu, o urla toata Europa.

    Literatura-i minunata, dar n-are legatura cu politica. Cititi si istorie, cititi constitutia Ro sau a altor state, studii politice, nu in ultimul rand ziare obiective. E important sa se faca diferenta intre razbunarea personala si politica de stat obiectiva. Asta daca ne dorim un stat democratic. Daca nu, vom fi condusi de cei mai cinstiti.

    Oricum, dupa 29 iulie se va putea scanda din nou: „Stalin si poporul rus, libertate ne-a adus„, ca pe vremuri. Eventual cu alt nume propriu, dar nu obligatoriu.

  6. Daca citea, era un Patapievici si nu ne-ar mai fi fost util la nimic.
    http://www.revista22.ro/articol.php?id=16251

  7. Lotus zice:

    @Ovidiu

    Te înşeli, eu apreciez şi chiar admir unele lucruri la Băsescu. Cum ar fi faptul că, chiar dacă n-a citit, e mai inteligent decât Antonescu şi Ponta la un loc.

    • @Lotus

      N-am vrut sa aduc discutia in zona admirativa. Absolut de acord cu observatia ta, mai ales dupa „oratoria” de azi a celor doi mentinati de tine.

      Ce am vrut sa zic e ca Basescu a reusit sa miste Romania tocmai prin nivelul lui nu foarte inalt de educatie. Un intelectual putem zice ca a fost Constantinescu si a clacat/esuat intr-un mod mizerabil.

    • Lotus zice:

      Aia însemnând, evident, nu că vasta cultură n-ar putea fi de folos ci că nu-i principalul lucru care se cere.

  8. albescu zice:

    De ce sa fim rautaciosi! Totusi Basescu l-a citit pe Cartarescu, sau mai bine spus a inceput sa citeasca Levantul dar nu avem nici un argument ca l-a si terminat….

  9. Serenity zice:

    Eu mor de ras cand ii aud pe basisti spunand ca basescu e anti-comunist si ceilalti vor sa schimbe macazul spre Rusia, cica…. e incredibil cata naivitate (sau rea-credinta la altii) sta in „tezele” astea trambitate de multi ani incoace si care in vara asta au atins culmile penibilului. Ca si cum faptul ca tara asta prapadita e membra UE si Nato nu ar garanta, asa cum ni s-a spus la aderarea in ambele, ca nu mai e cale de intoarcere si loc de manevre. Sau ca si cum Rusia ar fi o sperietoare (adica a ramas tot URSS, cam asta e ideea), iar SUA si UE sunt niste sfinti coborati de pe icoane, fara prihana…. eu una am avut in vara asta niste revelatii la care nu m-as fi gandit in veci : mi-am dat seama ce minciuna e lumea in care traiesc si cat de mult e ea, lumea, condusa exclusiv de bani si de interese marsave. Basescu e doar o marioneta, obraznica si nesimtita dealtfel, a unor monstri care au planuri marete (si infecte) legate de tara asta…. planuri economice, fireste. La altele nici nu vreau sa ma gandesc, dar nici nu exclud: aud ca prin Germania umbla zvon de re-modificare a granitelor prin Europa, desigur asta avand ca scop exclusiv binele si fericirea populatiilor care vor fi implicate.
    O lume minunata, in care „democratia” si „decizia majoritatii” suna atat de bine in lozinci.

Lasă un răspuns

