Am principii. De stânga.

Sau cel puţin aşa vreau să cred. Sunt limitată de principii.
Dar sunt nehotărâtă. Nu ştiu dacă (şi cu cine) o să votez.
Nu am fost membru PCR. Nu că nu aş fi vrut. La început am vrut. Cum am fost repartizată în cercetare trebuia respectată o regulă: la şapte muncitori primiţi în partid se accepta şi o persoană cu studii superioare. Şi cum în institutele de cercetare erau puţini muncitori, rândul venea greu. Când mi-a venit timpul deja nu mai voiam. Nu aveam nimic cu teoria. Am realizat între timp că nu e pentru toţi. Le aveam cu şefii imbecili şi carierişti. Nu le aveam cu disciplina de partid. Şedinţe stupide, lungi, cu prezenţa obligatorie şi cu rezultate previzibile. Trebuia doar să aprobi cele hotărâte de alţii. M-ar fi dat urgent afară. Plus că au descoperit (cică) nişte chestii la socrul meu. De parcă nu ar fi ştiut că e preot şi că e cam gură mare. M-au chinuit degeaba cu lecţiile lor de pregătire. M-am transferat. Atâta pagubă.
După 89 am crezut că merită să intru într-un partid. Părea un partid care apără valorile româneşti. M-am dus şi eu la o şedinţă şi am întârziat, aşa cum îmi era obiceiul. Stând eu pe coridor şi ascultând discuţiile şi lozincile care se auzeau prin uşa deschisă m-am vindecat definitiv. Nu mi se potriveşte haina de partid. Îmi place să mă păcălesc şi să cred că am idei. Şi că nu mi le poate impune nimeni.
Cu gândul că trebuie să mă lămuresc singură am zis să las TV-ul şi să caut blogurile politicienilor. Să mă documentez la sursă. Dezastru.
Tăriceanu nu mai are nici un mesaj de la Crăciun. Chiliman, idem. Antonescu, cel cu vorba spumoasă, cam tot aşa. Ecaterina Andronescu a uitat să mai scrie din 2008. Mazăre din 2009. Eba are doar site informativ, fară contribuţie personală. Atanasiu nu are blog. Nici Marga. Probabil că ei cunosc afirmatia cu „scripta manent” şi preferă „verba volant”. Guşe nu are nici el blog. Presupun că la el şi vorbele sunt pe bani şi mă mir că încă găseşte oameni care să-l plătească. Blaga, Boc şi Frunzăverde ia-i de unde nu-s. Ponta şi-a actualizat zilele astea blogul, cred că din motive de congres sau ce-o fi fost.
Nici nu am ştiut pe cine să mai caut. La Teveu apar mereu aceleaşi figuri. O să insist.
Există însă şi cei care încearcă să comunice cu noi, prostimea, în mod repetat:  Monica Macovei, Elena Udrea, Alina Gorghiu, Ion Iliescu, Adrian Nastase, Cristian Preda. Nu i-am citit pe toti, dar îi respect pentru că mă respectă. Indiferent de opţiunile politice.
Dar tot nu ştiu cu cine o să votez.
PS. Cum aproape toţi cei enumeraţi sunt mai tineri decât mine, nu ţine scuza cu vârsta. Lipsa de interes pentru problemele electoratului e vizibilă. O să sap şi pe facebook.
Am remarcat însă că şi cei fără blog şi-au tras pagini pe wikipedia, mult prea permisivă pentru orice neica nimeni.
PPS Punem pariu că toate blogurile vor felicita creştinii cu ocazia Paştelui şi vor înflori în preajma alegerilor? Bleah.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Am principii. De stânga.

  1. Asta cu stanga e cu doua taisuri. Suna frumos statul social, cu grija fata de categorii defavorizate, si probabil ca varsta accentueaza preferinta pentru standa si ofera o oarecare siguranta. Dar daca modelul nu functioneaza tocmai corect si nu e functional economic? Vezi Europa de azi. In plus, incurajeaza nemunca.

    Eu as prefera un stat mai liberal, care prin munca pe care o fac in timpul vietii sa-mi permita sa-mi asigur batranetea. Si care incurajand munca, sa creeze bunastare.

    Ce se intampla in Romania, nu doar cu oamenii, dar si cu partidele schimbandu-si radical pozitiile politice in perioade de timp scurte sfideaza logica. Iar stanga de la noi are radacini profund comuniste, mai mult decat celelalte.

    • vax-albina zice:

      Nu cred deloc în pomeni sociale. Cred insă că statul trebuie să asigure tuturor cetăţenilor locuri de muncă, hrană controlată cu preţuri normale, şcoli, spitale, mediu curat şi pace.

Lasă un răspuns

