Caietul meu cu fapte bune. Mda.

O sa râdeţi, dar aveam un asemenea caiet acum 55 de ani. Ce persoană mi l-a impus, nu mai ştiu. Diabolică persoană. Eu am fost un copil ascultător.  Notam acolo tot binele pe care credeam  că-l făceam vecinilor sau străinilor, pe stradă sau la şcoală. Ajutam vecinii, învăţătorul, ajutam bibliotecarul, ajutam persoane în vârstă şi ajutam colegii de clasă cu temele. Mă sculam, ca studentă, atunci când în autobuz intrau persoane mai în vârstă şi îmi vine şi acum să cedez locul unor persoane, deşi sunt mai bătrână decat ele. Mda.
De altfel, aveam şi un carneţel în care notam staţiile de tren personal în drumul spre tabăra de la mare. Sau notam cele scrise pe catapeteasma bisericilor. Sau cele scrise pe crucile mormintelor de la Bellu sau din Eternitatea. Păreau lucruri importante. Lucruri scrise.  Notam propoziţii din cărţile pe care le citeam. Mi se pare acum că toate astea m-au ajutat să devin o fraieră. Şi să rămân. Mda.
Dintre faptele mele bune unele sunt mai grozave ca altele. Unele au avut succes, altele nu. Care nu? despre unele dintre ele citiţi mai jos:
După 89 am vrut să fac un cerc de internet pentru copiii din zonă (majoritatea săraci). Primaria lui Pleşca mă aprecia, dar nu mă ajuta. Aveam nevoie doar de o cameră a primăriei care era în zonă. M-am zbătut degeaba. Voiam să-i învăţ pe copiii de atunci un strop de programare, de matematică, de literatură şi aveam şi ceva planuri pentru părinţii acestora, lipsiţi de minimum de cunoştinţe. Nu am reuşit. Trebuia să înfiinţez o asociaţie, bla, bla. Am fost acuzată ani de zile de oarece interese dat fiind că am facut tabele cu copiii şi cu semnăturile părinţilor. Doar de cei pe care nu i-am ajutat în diverse moduri. Hm. Acum, cei care nu au plecat în Spania, toţi au computere şi stau pe mess. Vecinul meu joacă remmy online şi e foarte ocupat. Bravo. Putea fi mai bine.  Mda.
Am trimis cărţi şi diverse lucruşoare unor persoane din moldova de care am aflat de pe Jurnalul Naţional. Şi? Nici un răspuns. Mda.
Am dus cărţi unei asociaţii care strângea cărţile şi te ajuta să afli unde au ajuns acestea prin completarea unui formular. Când am dat cărţile la libraria Eminescu din Bucureşti, nu aveau formulare. Mda.
Am crezut că aş putea dărui nişte cărţi  unei persoane pe care-o simpatizam. Şi când am fost întrebată pe mess de numărul de la sutien, m-am gândit că a greşit fereastra şi că discuta cu mai multă lume în acelaşi timp. Sper să fie aşa. Ca ardeleancă sadea, de 60+ , nu am replică pe moment. Mda.
Am trimis zilele trecute o carte cu Mihaela pe site-ul cu „cărţile copilariei mele” de pe wordpress. Site grozav cu cărţi grozave.  M-am chinuit un pic s-o scanez. Niciun răspuns. Nu a apărut în listă. Am zeci de cărţi pe care le-aş putea scana, acum cand am prins şpilu’ Să se bucure şi alţii de ele. Mda.
P.S.   Cred că voi ramâne la hrănit pisici vagaboande şi căţeii comunitari care mă urmează pe stradă de peste un an (vezi poza). În ciuda vecinilor tâmpiţi, gen portarul lui  Vlad Petreanu. Până când voi mai putea.  Mda.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Caietul meu cu fapte bune. Mda.

  1. Dana zice:

    Intentia conteaza, felicitari pentru multiplele initiative, sa le fie invatatura de minte celorlalti.

  2. Serenity zice:

    Mi se pare mie ca nicio fapta buna de-a ta n-a ramas nepedepsita cumva, asa-i ? :)) Lasa, tu trebuie sa fii asa cum esti pentru ca oricum n-o sa-ti iasa daca incerci sa fii altfel. Si de fapt esti sus, sus, n-ai de ce sa vrei sa te schimbi, ceea ce oricum nu poti.
    Iar cataii din poza sunt doua moace care merita si ele un pic de caldura si de grija, clar. 🙂

Lasă un răspuns

