Ala, bala, alandala.

E duminică. Am nişte reflexe pavloviene şi, deşi am timp în celelalte zile, duminica mă apucă hărnicia. Dupa atâţia ani de muncă în care doar duminica era liberă, uneori nici ea, nici nu e de mirare. M-am abţinut cu greu şi am zis să mă relaxez. După ce m-am oprit câteva minute pe emisiunea „Vocea României” cu cântece în engleză (hm!), am trecut pe un post serios şi am luat la răsfoit cele vreo treişpe almanahuri ale copiilor cumpărate înainte de 89. Căutam eu poezii cu Moş Gerilă ca să vi le dedic de sărbatori. Am fost plăcut surprinsă să constat că erau foarte, foarte puţine poezii patriotice. În schimb erau poezii cu gâze, cu animale, cu flori şi cu pomi,  benzi desenate, povestiri, rebusuri şi umor. Una am căutat şi alta am găsit.
Şi cum paranoia din mine îşi spune cuvântul, am descoperit două poezii ale poetei Ana Blandiana carora le-am dat un alt înţeles, mai apropiat de zilele noastre. Sper ca poeta să nu se supere.
Pentru putere ataşez poezia „Varza” iar pentru opoziţie pe cea intitulată „Motoşel si Botoşel”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P.S. V-am spus ca azi mă relaxez. Vreţi şi o morală? Binee…
(din poezia „Ala, bala, alandala” semnată de Aurora Conţescu)
MORALA
„Niciodată, nici chiar rar,
mărul nu creşte-n mărar.
Varul n-are nici un văr
şi e purul adevăr
nici o pară n-are păr.

Cu un tun nu poţi să tuni,
iar pe lună nu-s aluni.
Puştiul nu poate să-mpuşte
şi nici muştele să muşte.”

Acest articol a fost publicat în Aiureli, Literatură, Scriitori uitați, Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Ala, bala, alandala.

  1. Serenity zice:

    Il ai cumva si pe cel din anul 1982 (adica finele lui 1981) ? Daca da, in caz ca te poti dispensa de el ti-l cumpar eu, doar sa-mi spui pretul. Serios zic, am eu carlig la el, tare. 🙂

    • vax-albina zice:

      almanah
      E almanahul din poza? Astept un mail ca sa aflu unde sa-l trimit.

      • Serenity zice:

        Daaaa, dar intai gandeste-te bine daca vrei sa renunti la el!

        • vax-albina zice:

          Sunt doar cateva carti la care nu as renunta. Spune ce iti mai lipseste si poate am. E totusi o revista uzata. Poza nu o arata. Poate povestesti de ce o vrei?

          • Serenity zice:

            in iarna aia aveam 12 ani si am facut operatia de apendicita, ocazie cu care am lipsit o saptamana de la scoala si am primit lectiile acasa, de la o colega. Fiind si ziua mea cam tot atunci, m-a rasfatat toata lumea asa cum pana atunci si nici dupa nu s-a mai intamplat :). Iar almanahul cu pricina a fost prin sacosa cu muuulte cadori pe care am primit-o, eu stand mai mult in pat si fiind „lovita”…. de-aia mi-e drag de el, dar si pentru ca dup-aia n-am mai primit in alti ani altul de genul. Cred ca de fapt nici nu a aparut multi ani.

            Daca iti doresti si tu o carte anume poate pot sa te ajut, am destule mostenire de la tata si senzatia mea e ca nimeni n-o sa le vrea dupa ce generatia mea se duce pe aci’ncolo. Am mai dat, o sa mai dau mereu celor carora le trebuie sau le plac, asa ca te rog nu ezita. Trimit mail, cred ca in spatiul de mai jos, unde scrie „noutati prin email” ? Incerc asa.

  2. otilia zice:

    rugaminte catre d. vax-albina cat si catre d.Serenity: aveti,rogu-va,timp si disponibilitate de a imparti si cu altii mai putini norocosi,din continutul si pozele celor 2 almanahuri de mai sus? scanner,photo….merci mult! otilia ps:mai aveti si altele in afar de cele 2?!

    • vax-albina zice:

      Draga mea,
      Mai am 12 almanahuri din cele 13 mentionate in postare. Nu era pacaleala. Din pacate scanner-ul meu e doar A4 si carticelele sunt mai mari. Spune daca vrei ceva in mod special si voi incerca sa te ajut.

Lasă un răspuns

