Cu Petőfi despre lupi, câini şi oameni.

Selectaţi fiecare ceea ce vă convine. Eu nu am întâlnit lupii decât în cărţi şi îmi amintesc cu teribilă tristeţe romanul „Pomul de crăciun” de Michel Bataille. La fel, oameni deosebiţi precum lupii singuratici în „Lup Larsen” de Jack London sau în „Lupul de stepă” al lui Hermann Hesse.  Aş putea continua cu incursiunile în lecturile avute ,  dar nu asta este ideea.
Citind şi transcriind poeziile de mai jos nu ştiu ce să aleg din vălmăşagul de gânduri. Nu mă hotărăsc ce ar trebui să comentez: câinii comunitari care sunt precum nişte lupi blânzi care preferă libertatea sau câinii de oameni care stau la mila stăpânilor temporari pentru un os de ros.

Cântecul lupilor

Vuieşte vifor crunt
Sub cerul înnorat,
Ai iernii gemeni prunci,
Zăpada, ploaia cad.

Sălbatecul pustiu
Ni-i vatra; nu găseşti
Un crâng sau un tufiş,
Sub el să te piteşti.

Afară-i gerul crunt,
Şi foametea, în noi,
Ne chinuiesc amar
Ăşti doi gonaci de soi.

Şi-al treilea, ian vezi:
Stau puştile la rând,
Se scurge-ncet în nea
Ros sânge picurând.

Ni-i frig şi flămânzim,
De gloanţe sfâşiaţi,
Trăim doar în amar….
Însă neatârnaţi!.

Cântecul câinilor

Vuieşte vifor crunt
Sub cerul înnorat,
Ai iernii gemeni prunci,
Zăpada, ploaia cad.

Ei şi? La vatră-avem
Şi noi un colţişor,
Ne-a pregătit culcuş
Stapânu-ndurător.

De hrană, lipsă nu-i.
Stăpânul, de-i sătul,
Ne zvârle ce-a rămas,
Şi restul ni-i destul.

Gârbaciul, uneori,
Mai şuieră, cumplit,
Muşcând adânc, ce-i drept,
Dar rănile se-nchid.

Şi când stăpânul iar
Ne cheamă, împăcat,
Îi lingem fericiţi
Piciorul ce-a iertat!

P.S. Am găsit pe net „Cântecul câinilor”. Nu am găsit „Cântecul lupilor”. Ciudat, nu? Sper că nu am avut eu destulă răbdare să caut. Sper că lupii încă există.

Acest articol a fost publicat în Literatură, Scriitori uitați, Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Cu Petőfi despre lupi, câini şi oameni.

  1. Mugur zice:

    Lupii încă există. Neatârnați.
    Poate de aceea nu-i găsești pe… net.

Lasă un răspuns

