Moliile din ochiul meu stâng.

Întotdeauna moliile îmi vor aminti de Octavian Paler. El este printre puţinii pe care-i ştiu şi care le-a acceptat prin bibliotecă. La mine e mai simplu. Moliile mă însoţesc oriunde, căci sunt doar în ochiul meu stâng. Uneori mai multe, alteori mai puţine. M-am obişnuit cu zborul lor la fiecare mişcare mai bruscă a globului ocular şi încerc să nu mai suflu fumul de tigară spre ele. Sper să nu îmi pară rău. Sper să mai pot citi multă vreme.
Cititul a fost una din marile mele plăceri. Şi a rămas cam ultima. Copilă şi tânără fiind, citeam pe stradă. Mă trimitea mama la cumpărături la alimentara din apropiere şi citeam tot drumul. Citeam în drum spre scoală şi citeam când mă întorceam acasă cu o carte nouă de la bibliotecă, bibliotecarul fiind Loşniuv Eugen. Luam autorii pe rând şi citeam tot ce găseam. Am primit chiar si o diplomă de cititor fruntaş, să nu râdeţi, vă rog.
Şi să învăţ îmi placea. Învăţam în corcoduşul din curte, învăţam în  cimitir, la mormântul bunicilor şi la plecare culegeam porumbele de la gardul cimitirului înspre dumbravă. Mai mare fiind, învăţam în biserica franciscană care era goală toată dimineaţa sau în biserica catolică din centru unde eram lăsată la etaj şi unde era o linişte absolut specială. Când aveam de rezolvat probleme de matematică, căci profesorul Candrea nu dădea nota zece decât acelora care apăreau în Gazeta Matematică la rublica rezolvitorilor, învăţam şi rezolvam exerciţiile în imensul depozit de cărţi al bibliotecii Astra şi idem în podul casei. Îmi pusesem acolo o saltea şi urcam cu revista şi  cu maculatorul de hartie ieftină, care costa 65 de bani şi pe care îl umpleam în două zile, spre fericirea şi spre disperarea părinţilor care trebuiau să-mi cumpere unul nou. Matematica era totuşi cea mai frumoasă, simplă şi ieftină ştiinţă. Nu aveai nevoie decât de un caiet şi de un creion. Plăcerea in schimb, atunci când găseai soluţia corectă, era imensă. Tot în pod am fumat şi primele ţigări şi-mi făcusem o ascunzătoare specială în spatele unor cărămizi. Ultimele… vom/veţi vedea… Acum am rămas doar cu cititul ziarelor pe net şi a unor carti electronice de asemenea. Şi cu ţigările. Şi, bineinteles, cu moliile din ochiul meu stang pe care doctorii nu le-ar aprecia, dar pe care nu-i întreb.
PS. Vă anunţ şi aceea că am o roşie care se storcoşeşte în fiecare seară, cu zgomot, undeva la ceafă, atunci când îmi mişc capul pe pernă. Tot de la statul cu nasul în monitor şi cu ceafa fixă, cu orele. Şi stau aşa de peste 33 de ani.  Iar monitoarele erau construite din televizoare Sport şi nu aveau nicio protecţie. Aşa că e bine. Nu vă  speriaţi de sfaturile din ziare şi de anumiţi doctori. Eu sunt dovada că se poate.
Citesc, mă holbez la monitor şi fumez. Vom vedea pâna când. Relax.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Moliile din ochiul meu stâng.

  1. Mirela zice:

    🙂 Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si viata cat mai lunga si frumoasa ! :-*

  2. albescu zice:

    Imi pare rau ca o sa te dezamagesc, dar Paler a fost autorul sintagmei „Tara, cabinetul de lucru al Presedintelui!”, lozinca de mare popularitate!!! I-a placut mult lui Ceusescu, si Paler s-a bucurat de favoruri deosebite pe care le-am vazut, dar judecatile lui din ultima parte a vietii au corectat toate derapajele din timpul vietii. Problema este care este motivul pentru care putem fi convingatori ca am evoluat, de ce unii sunt credibili, si altii nu!!!

    • vax-albina zice:

      Nu ştiu care sunt deosebitele favoruri de care a beneficiat Paler. Pentru mine Paler e un fraier din lumea mea. Puţini ca el. Dar ştiu că vecinii mei, plecând din camera de serviciu a casei, muncitori amândoi, au primit întâi apartament de 2 camere, apoi de 3, apoi de 4, cu fiecare nou copil născut. După 89 au cumpărat apartamentul pe mai nimic căci trebuia să devenim o ţară de proprietari. Descurcăreţii au existat şi încă există.

Lasă un răspuns

