Doar copiilor americani le este frică să moară în somn

inger pazitor

Am aflat din filme despre rugăciunea copiilor americani către îngerul păzitor. Rugăciunea este oribilă. Te sperie chiar şi dacă ai depăşit vârsta copilariei. Am înţeles de pe net că unor copii, după ce spuneau rugăciunea de seară, le era frică să adoarmă ca nu cumva să moară în somn.
Iată cum sună:

Now I lay me down to sleep,
I pray the Lord my soul to keep.
 If I should die before I wake,
I pray the Lord my soul to take.

Câtă deosebire faţă de rugăciunile copiilor altor popoare:

– una – veche- de pe wikipedia:
Angele Dei,
qui custos es mei,
me, tibi commissum pietate superna,
illumina, custodi,
rege et guberna.
Amen

– sau luată de pe http://croixdenfants.canalblog.com/archives/2009/08/29/14848830.html :
Veillez sur moi quand je m’éveille, Bon Ange,
puisque Dieu l’a dit.
Et chaque nuit, quand je sommeille,
penchez-vous sur mon petit lit.
Ayez pitié de mes faiblesses.
A mes côtés, marchez sans cesse.
Parlez-moi le long du chemin.
Et pendant que je vous écoute,
de peur que je ne tombe en route,
Bon Ange, donnez-moi la main.

– sau luată de pe: http://www.godweb.org/prayersforchildren.htm :
Angels bless and angels keep
Angels guard me while I sleep
Bless my heart and bless my home
Bless my spirit as I roam
Guide and guard me through the night
and wake me with the morning’s light.
Amen

Şi încă o rugăciune a copiilor, la fel de frumoasă dar adresată „forurilor” mai înalte luată de aici  : http://www.claret.ru/liturgy/molitvennik_ms.htm#emd

Через минуту я пойду спать,
И сейчас я за всё благодарю Тебя, Боже!
Прости меня за то, что я сделал плохого,
Мой любимый небесный Отец!
Отче наш… Радуйся, Мария…
Добрый Отец на небесах,
К Тебе возношу мою молитву.
За сегодняшний день, за Твои дары
От всего сердца Тебя благодарю.
А если грехом своим я Тебя оскорбил,
То на коленях прошу у Тебя прощения.
Пусть я усну с именем Твоим на устах,
С Твоей святой благодатью
И Твоим прощением.
Аминь

Rugăciunea românilor către îngerel are de toate : rugăminte, dorinţă şi speranţă. Încredere totală şi nicio spaimă sau grijă inutilă ca în unele dintre cele enumerate mai sus:

Înger, ingeraşul meu
Ce mi te-a dat Dumnezeu
Totdeauna fii cu mine
Si mă-nvaţă să fac bine.
Eu sunt mic, tu fă-mă mare
Eu sunt slab, tu fă-mă tare
Şi-n tot locul mă păzeşte
Şi de rele m-ocroteşte.
Doamne, îngereii tăi
Fie păzitorii mei.
Amin.


Ştiu sigur că românii sunt inteligenţi şi îngereii îi vor ajuta să caute traducerile pe google în caz că nu vor pricepe textele. Sunt sigură de asemenea că vor înţelege ceea ce am vrut să demonstrez. Suntem nişte optimişti incurabili. Amin.

Acest articol a fost publicat în Vorbe, vorbe, vorbe... și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Doar copiilor americani le este frică să moară în somn

  1. Asgardi Metrovich zice:

    prima rugaciune e de fapt un citat din Metallica, „Enter Sandman” 🙂

    • vax-albina zice:

      Interesant comentariu. Mulţumesc. Am citit versurile cântecului dar am impresia că cei de la Metallica au fost şi ei copii terorizaţi de acea rugăciune. Adaug un link cu poveşti de-ale părinţilor, foşti copii, care au găsit tot felul de variante de a modifica acea veche rugăciune. Aici: http://home.pcisys.net/~tbc/bedpryr.htm

  2. Pingback: Moaştele şi medicina | Jurnal de fraieră

  3. Serenity zice:

    Fireste ca Metallica s-a inspirat din rugaciune pentru cantecul lor, nu invers… americanii sunt in general niste idioti, poate asta e explicatia.

  4. Alexis zice:

    I certainly didn’t realize that. Learnt something new nowadays! Thanks for that.

Lasă un răspuns

